eerste inpeler model

Discussie in 'EDF forum' gestart door raymon, 5 jun 2006.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hey

    maakt het uit welk model je hebt als eerste inpeler model?
    deze is wel interesant met die motor die er onder staat
    zou dat wat wezen?
    is er ervaring mee met dit model?

    groetjes
     
  2. denny

    denny Guest

    ligt aan je vlieg ervaringen het toestel wat in je link staat is voor de gevorderde vlieger
    als je een edf trainer zoekt kijk dan eens naar het alfa jet draadje
    succes
     
  3. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Hoi Raymon, ik heb zelf (ook beginner in edf) veel informatie ingewonnen op internet en omgeving en daaruit blijkt dat het een erg gemoedelijk kistje is die F-18 maar zeker niet voor de beginner.. Alfa Jet is dan een betere keuze. Ik werk mezelf wel toe naar dat soort kisten als F-18, F-20 enz.. maar als ik mijn Alfa de grond in boor heeft het me 45 euro gekost.
     
  4. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Inderdaad een vrij gemoedelijk kistje, moet voor jou geen probleem zijn Raymon...
     
  5. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Ik ben het eigenlijk niet helemaal mee eens wat jullie vertellen.
    Mijn eerste EDF toestel, was een sniper met een 2winder motor, en dat aangedreven op met een 3s1p kokam.
    Maar het is net, wat is je vlieg-ervaring. Vlieg je al met snellere toestellen, dan kan je de F-18 zeker nemen, en gaat het allemaal goed.
    Vlieg je alleen langzamere toestellen, dan kan het kloppen dat de F-18 wat te snel kan zijn.

    Dus raymon, het is maar net, wat is je vlieg-ervaring???

    groeten Paul
     
  6. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    het moet toch nog even wachten
    vandaag de 10 vluchten oude dazler kapot gevlogen:'(
    dan komt er eerst een brandstof model
    maar het moet kunnen dus

    @paul
    mijn vlieg ervarig is 7 jaar
    en een aantal jaar indoor en afgelopen sesoen F3P en veel speed modelen
     
  7. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    ik vlieg nu 6 jaar. Alleen maar brandstof modellen. Maar ik heb de alpha jet overgeslagen.
    Ga ook maar eens kijken op www.rcgroups.com en dan het onderdeel Electric Ducted Fan Jet Talk
    Daar is ergens een draadje dat over een sniper gaat. Als je deze doorleest (wel de tijd voor nemen, want het is een groot draadje). Dan zul je zien, dat er veel mensen zijn waarbij de sniper het eerste EDF-toestel was.
    Er is ook ergens een heel lang draadje over die F-18, en als je die leest, ook dan zul je zien, dat er heel veel mensen zijn die de F-18 als eerste EDF model hadden.

    Maar om met de sniper en F-18 te vliegen, is het verstandig om deze bij de start af te schieten met een stiek. Dit is een van de veiligere manier van opstijgen, vergeleken met een handstart.
    Met de alpha-jet is het stukken makkelijker om een handstart te maken, en is een stiek dus overbodig.

    groeten Paul
     
  8. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Of als je een beetje handig bent met bouwen, ook leuk startmodel :

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina