Eerste jet aanschaffen.. Welk toestel, welke setup?

Ik wil graag een "schuimpje" of ander makkelijk toestel erbij voor als er wat meer wind staat of gewoon om lekker mee te raggen. Daarstraks even gekeken naar de MPX Funjet bij Quartel. Natuurlijk hadden ze (zoals altijd) vrijwel niets meer op voorraad qua motoren en props dus het hele zooitje laten liggen.

Mijn vraag dus: Wat is een leuke 'jet' voor 'erbij' die eventueel te vliegen is met 7x cubC NiMh 1400MAh en later met een 3S LiPo (11,1 volt dus)? Merk maakt niet zoveel uit hoewel ik goede verhalen hoor over de Funjet. Overigens schijnt de Typhoon ook een goede te zijn alleen kan ik deze nergens in Nederland vinden. Suggesties hierover zijn dus ook welkom..
Wattflyer Typhoon draadje

Ik wil natuurlijk liefst een zo betaalbare setup, hoeft ook geen 180Km/uur te doen. Liefst zo stil mogelijk (outrunner met grote prop dus?) en makkelijk te vliegen..

Alle hulp, commentaar of kritiek is welkom!

Beetje geduld graag de meesten zijn pas 's avonds online.

Motor: HET-RC EDF-4W €49,--
Regelaar: 30A Professional Brushless ESC €39,50
Prop Adaptor: Collet Prop Adapter 3.2mm €3,25
Prop : APC 6x4 Speed 400 Electric €3,15
Accu: LiPo 11.1V 2200MAH (20C) €49,--
Servo’s Micro Servo 9 gram TowerPro - 25cm kabel €8,25

Dit gaat als de brandweer.

Maar als even zoekt zie je dat er al heel veel over geschreven is.

Te koop bij RCtechnics.eu

Ik heb totaal geen verstand van schuimkisten maar als zo'n funjet de prop aan de achterkant heeft en je wilt een stille kist zou ik nog even verder zoeken. Met de prop dicht achter de achterlijst ga je namelijk een behoorlijk irritant geluid produceren.

De funjet is nog niet zo lang geleden in de MBA besproken en kwam daar erg positief uit.

Die MBA krijg ik dus pas over een jaar ofzo, ik krijg de oude nummers van iemand.. De funjet is dus wel een goede keus? De andere toestellen van MPX bevallen me ook wel namelijk.

En inderdaad met een kleine prop zal ie wel veel herrie maken maar is dat eigenlijk wel te voorkomen? Ik weet niet of er ruimte is voor een flinke prop maar ik kan me voorstellen dat dat niet echt makkelijk landt, om maar eens wat te noemen.

Ondertussen iedereen bedankt voor de hulp! :)

Een erg goede vliegende kist is ook de freescale projeti :) Dat ding vliegt zo mooi stabiel en met de bovenstaande setup ook bloedsnel (175km/u oid) Ook is deze erg goed te besturen bij langzame snelheden en erg licht (500g weegt de mijne met 2100 TP, Mega 16/15/4 en 30A regelaar). Verticaal gaat lekker rap en aanduiken en dan horizontaal gaat echt super snel.

Tadango zei:
Een erg goede vliegende kist is ook de freescale projeti :) Dat ding vliegt zo mooi stabiel en met de bovenstaande setup ook bloedsnel (175km/u oid) Ook is deze erg goed te besturen bij langzame snelheden en erg licht (500g weegt de mijne met 2100 TP, Mega 16/15/4 en 30A regelaar). Verticaal gaat lekker rap en aanduiken en dan horizontaal gaat echt super snel.

Dat klinkt ook interessant.. Is dt een foamie? En heb je wat meer informatie (fotoos!) over het toestel en verkrijgbaarheid?
Thanks!

Toestel is op aardig wat plekken te verkrijgen. Het mooie van dit toestel is dat het inderdaad een schuimkist is maar met een plastic neus en bovenkant :) daardoor lijkt het al stukken beter. Volgensmij verkoop quartel ze en in eindhoven zit ook een shop die ze heeft. In duitsland ook genoeg shop.

Even zoeken in google levert genoeg op :) http://www.elektromodellflug.de/Projekte/projeti.htm

Sadkingbilly zei:
Tsjonge, niemand hier die iets zinnigs te melden heeft - en dat in het speedmodels subforum?!
Persoonlijk vind ik dit niet het juise deel. Ik zou hier alleen dingen plaatsen over pylon wedstrijden/modellen en modellen van 200+ km/uur en als jij dat met een mpx schuimpje haalt vind ik dat ERG knap. Volgens mij hoord dit bij electro vliegtuigen.

Maargoed, ik heb veel een picojet gevlogen, funjet is een goed alternatief en met het-rc edf 3w of 4w op 3s gaat best snel.

Back