Als ie licht brommend geluid maakt dan krijg je wel degelijk heel kortstondig verbranding en zal ie hoogstwaarschijnlijk verzopen staan. Wat ik doe is de motor voorverwarmen met haardroger (probeer het wat gelijkmatig te doen), totdat ie een graad of 45 heeft (voelt goed warm maar je kan de motor wel nog goed vastgoeden om te trekken aan trekstarter). Scheelt heel wat bij mijn Enigma XS met zelfde motortje als jou - denk ik.
Wat ik ook doe is die even ietsje armer zetten en vanaf ie start (terwijl ie draait) wat rijker zetten.
Bij het trekstarten moet het relatief soepel gaan, als ie echt zo goed als blokkeert staat je cilinder in hydrolock (heel hard verzopen)... gloeiplug eruit, paar keer trekken aan trekstarter (evt. wat schuin houden met neus omhoog of anders kan de restolie van je uitlaat soms teruglopen in je cilinder) maar niet te ver uittrekken of je trekt je koordje eruit.
Als ie niet start na een twintig keer trekken zal het daarna hoogstwaarschijnlijk ook niet lukken, dan moet je "iets" doen, zoals hierboven beschreven.
Gewoon ff volhouden, bij mij lukte het ih begin ook moeilijk maar verbetert nu al aanzienlijk.
Tom