Eerste kennismaking met watervliegen (parkfun scout)

Discussie in 'Watervliegen' gestart door robert14, 13 mei 2014.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Hi Allemaal.

    normaal gesproken houd ik me bezig met het dlg vliegen. Deze zomervakantie toch ergens heen aan het water dus waarom niet een watervliegtuig maken?

    Basis gaat een foam trainertje worden met een span van 120cm. een parkfun scout die al zon 3 jaar aan het plafond hangt.

    Echter met wat upgrades. De standaard motor had genoeg vermogen voor een kleine stijghoek maar hield niet veel over. Daar gaat dus verandering in komen. Ik heb nog een AXI motortje liggen en de accu krijgt een upgrade naar een dymond 3s 1700 25C. floats ga ik zelf snijden uit foam met een hete draad. Een keer wat anders proberen dan vleugels snijden. Eerste stap zal het zoeken naar tekeningen worden en daarna overbrengen op het schuim.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
  4. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Vandaag toch maar even wat floats in elkaar geknutseld met depron.

    [​IMG]
     
  5. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Leuk Robert ,

    Heb je het artikel uit post#2 nog gelezen ?

    Mvg,

    Bart
     
  6. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Hey Bart

    idd gelezen. Maar zo te zien mis ik ergens een post haha. Niet helemaal goed gegaan met posten via de telefoon. Handig linkje. Vooral het stukje met de maten van de floats. Hier heb ik me "ongeveer" aan gehouden. Gister even een testvluchtje gemaakt zonder floats dus op wieletjes. Vliegt prima. COG met floats is ongeveer hetzelfde dus dat lijkt prima. Daarna nog even de floats eronder geknupt en uitgelaten op de vijver. drijft prima, floats zijn waterdicht maar de bestuurbaarheid met alleen rudder is minimaal op het water. Toch nog maar een waterroer aanbrengen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina