eerste lader keuze

Hallo,

Even een vraagje. Ik wil van een mcpx overstappen naar een 450 size heli. (waarschijnlijk trex450). Maar ik heb nog zo goed als geen matriaal, dus ben ik wat aan het uitkijken naar allerlei zaken.
Voor wat betreft lipo's en lader had ik een vraagje.
Ik kwam deze tegen:
Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger (NL Warehouse)

Heeft hier al iemand ervaring mee?
Zou dit een betrouwbaar exemplaar zijn of is dit eerder te catalogeren onder chineese rommel.

Ik ga ervan uit dat een goede lader best wel een belangrijk instrument is, maar ik moet natuurlijk ook wel een beetje op de centjes letten.

Ik denk er ook aan om enkele 2200mAh Turingy lipos te bestellen (heb zelf goede ervaringen met de 300mAh's voor m'n mcpx)

Groeten,
Bart.

je zou eigenlijk voor jezelf alvast moeten bekijken of je in de toekomst ook grotere accu's gaat gebruiken

Stel, je wilt binnen een jaar naar een 600 toe, moet je opeens ook 10 of 12 cel accu's laden, wat met heel andere vermogens gaat dan een "simpel" 3 cel accu'tje

Qua lader hoor je geen gekke dingen over jouw keuze

Qua accu kun je misschien ff verder kijken naar zippy of gens ace.
ook goede accu's
let wel op dat je accu's besteld met een C waarde van 30 of hoger.
Deze blijven een stuk langer heel

Ik denk dat als ik alles bijeen heb voor een 450, dat ik daar dan wel een hele tijd mee zoet zal zijn (meerdere jaren). Ik denk dat ik nog wel eens zal crashen en onderdelen zal nodig hebben ook, dus daar zullen mijn centen voorlopig wel naartoe gaan.
Tis dat het allemaal vrij duur is en ik ook geen geldboom of ezel in de tuin heb staan.:D

Voor de accu's zal ik nog eens goed rondkijken.
Waarschijnlijk loont het wel om af en toe eens een ander type te gebruiken en zelf te evalueren en niet meteen 5x dezelfde te bestellen.

groeten,
Bart.

5 keer dezelfde is op zich geen probleem..

Ik heb meestal een set van 4 precies dezelfde.
Momenteel heb ik zelfs een set van 6 dezelfde..

Prima lader! Gebruik hem zelf ook voor het laden van 3S 2200mAh en 6S 5000mAh lipos. De 3s heb ik gebalanceerd vol binnen 20 minuten, de 6 cells binnen 45 minuten. Ga je in de toekomst dus groter vliegen dan is met wat geduld alles prima te laden. Vergeet niet een passende voeding bij deze lader aan te schaffen, ik heb een pc voeding omgebouwd welke mij een ruime 150W levert. Hierdoor laad ik een 3S 2200 lipo met de max 7A. Prima lader dus!

Wat bedoel je juist met "omgebouwd".

Is dit de juiste connectoren op de draden zetten zodat alles past of moet je spanningen combineren om boven 12V uit te komen?

Ik zou namelijk ook een PC voeding gebruiken, maar ik vroeg me al af of 12V ingangsspanning voor zo'n lader voldoende is voor een 3S.

Ik dacht dat een 3S lipo volgeladen 12,6V is en ik weet dus niet of zo'n lader de spanning intern verhoogt of niet.

groeten,
Bart.

Wat bedoel je juist met "omgebouwd".

Is dit de juiste connectoren op de draden zetten zodat alles past of moet je spanningen combineren om boven 12V uit te komen?

Ik zou namelijk ook een PC voeding gebruiken, maar ik vroeg me al af of 12V ingangsspanning voor zo'n lader voldoende is voor een 3S.

Ik dacht dat een 3S lipo volgeladen 12,6V is en ik weet dus niet of zo'n lader de spanning intern verhoogt of niet.

groeten,
Bart.

Lees je even in op dit forum, heb ik ook gedaan en dan is het prima te doen. Onderstaand mijn draadje waar verwezen wordt naar andere, behulpzame draadjes.

pc-voeding-gebruiken-voor-laden-probleem-oplossing

Laatst bewerkt door een moderator:
Vaak moet een pc voeding met een extra weerstand uitgerust worden.
Een pc is nl toch wel een ander ding dan een lader

intern regelt de lader dat de accu zijn lading krijgt
zolang je maar voor het ingangsvoltage zorgt

Maar..
is dit niks?
Hyperion EOS 0606i AD-C 6S, 6A, 50W, 110V/220V Nieuwst hobbymaniac.com

of dit
http://www.hobbymaniac.com/products...i-NET3-AD-1S-7S-max-20A-150W-DC-and-90W-AC-i/
geen gerommel met pc voedingen..
Voor 3 cel accu's vermogen genoeg (heb zelf al jaren 2 50 wat laders voor mn 3 cel 2200 accu's)

alleen bij 6 cel ga je tekort komen, maar dan kun je altijd nog de pc voeding eraan hangen
en bij die tweede is dat blijkbaar niet eens nodig..

Die eerste kom je met veel merknamen erop tegen. ik heb al 3 merken gezien, alles verder hetzelfde

Gebruik mijn pc voeding momenteel zonder weerstand en functioneert prima. De laders van hobbymaniac hierboven zijn leuk maar een stuk duurder dan de voorgestelde lader van de topic starter. En @ Student: de 50W gebruiken voor een 6cell lipo later? Dat laden gaat wel even duren dan. Verkoop gedeelte staat vaak vol met aangeboden pc voedingen, klaar voor gebruik dus als je geen tijd hebt om het zelf te doen zou ik daar even zoeken. Of een gevraagd topic starten aangezien de ads van de voeding handelaren verwijderd zijn.

Ik denk dat mijn vraag ondertussen beantwoord is, waarvoor dank.

Ik heb zelf 2 PC voedingen staan (eentje gebruik ik al voor m'n zelgemaakte lader voor de mcpx lipos) kan 20A leveren op 12V en 40A op 5V power genoeg dus.

Ik denk dat ik dit ladertje maar eens ga proberen.

groeten,
Bart.

Ik denk dat mijn vraag ondertussen beantwoord is, waarvoor dank.

Ik heb zelf 2 PC voedingen staan (eentje gebruik ik al voor m'n zelgemaakte lader voor de mcpx lipos) kan 20A leveren op 12V en 40A op 5V power genoeg dus.

Ik denk dat ik dit ladertje maar eens ga proberen.

groeten,
Bart.

Ah kijk 200Watt is prima voor de 150W lader. Kan je de 3S lipo's op de maximale 7A laden als de C rate van de lipo's dit toestaat.

Ik heb eergisteren de lader en nog 3 lipo's besteld in het NL warehouse.
Groot was mijn verbazing toen ik gisteren avond thuis kwam, want daar stond een doos op mij te wachten met daarin, jawel de lader en 3 lipos.
Zo vlug had ik hem nu ook niet verwacht.

Ik wacht nog op een zending van China met daarin XT60 connectors. Van zodra ik die heb zal ik mijn PC voeding ombouwen met deftige kabels en alle overtollige bedrading eraf gooien. Ik zal hiervan nog fotos posten.

Ik heb wel al wat zitten spelen met de instellingen en de 3 lipos naar storage geladen, want ik heb nog geen heli om ze in te proberen.

Zou het nu goed zijn om de lipos eens vol te laden en daarna terug naar storage te ontladen om ze in te breken, of is het beter om te wachten en ze in de heli in te breken?

groeten,
Bart.

Back