Eerste On-Road auto

  • Topicstarter Topicstarter Bronco
  • Startdatum Startdatum
B

Bronco

Guest
Ik overweeg een on-road aan te schaffen (2e hands) en vraag me af een Schumacher mi3 nog de moeite waard is.

Er is immers reeds de 3.5 en 4. Normaal zijn Schumacher onderdelen goed te verkrijgen, maar ook nog voor de mi3?

Enig advies omtrent touring is welkom.
 
Onderdelen voor de Mi3 en de Mi3.5 zijn en blijven goed verkrijgbaar, schumacher ondersteund zijn modellen erg lang in tegenstelling tot sommige andere merken.
Trouwens de Mi3 en Mi3.5 zijn in wezen dezelfde auto's, de 3.5 is een upgrade van de 3.

MJ
 
De onderdelen die je wel is nodig hebt als spare (Draagarmen, Hubs, Snaren , Spurs, Shock rebuild, bumper etc...) zijn bij de Mi2 EC, Mi3, Mi3.5 en Mi4 het zelfde gebleven. Onderdelen krijgen voor 1 van de 3 is dan ook geen probleem. Misschien de Mi3 specifieke onderdelen die wat lastiger te krijgen zijn maar dat valt ook wel mee en die zal je toch niet nodig hebben.

Onderdelen krijgen voor de Mi1 en Mi2 is ook nog steeds best te doen.

Voornaamste verschil tussen de Mi3 en Mi3.5 is dat de 3.5 een stuk lichter is gebouwd met Lightweight bulkheads en titanium turnbuckles. Voor de rest wat kleine wijzigingen in de standaard setup (Andere ackermann positie en ander topdeck). Voor de rest helemaal het zelfde. Mi3 ombouwen naar een 3.5 is dan ook zo gedaan kost wel wat. Meestal kom je de Mi3 wel tegen met de Mi3.5 onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top