Eerste probeersels F3P-C programma in Clearview

Discussie in 'F3P' gestart door HansL, 29 nov 2011.

  1. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Heb vanavond ns geprobeerd voor het eerst het F3P-C programma te vliegen op Clearview sim.

    Na een vluchtje of 10 à 15 krijg ik dit (niet echt heel scherp, maar toch)
    [URL=" - YouTube[/URL]

    Stall turn lijkt nergens op :)

    Model is een Manta, 20% expo op alle roeren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Goede eerste poging.

    De stallturn is idd niks. de rol gaat te snel, de cirkel in rugvlucht wisseld in hoogte, de halve cubaan de lijn omhoog zit goed, maar het looping gedeelte is hoekig en kort. De looping is niet rond, maar lijkt op een ei.

    Probeer de figuren buiten de cirkel op de middenlijn van de zaal (breedte)te vliegen, je hebt dan een beter overzicht. Dan neem je de middenlijn van de lengte van de zaal ook nog eens als middenlijn zodat je daarop de figuren kan uitmeten zodat ze alelmaal netje sop hun plaats gevlogen worden.

    Kom 18 december eens kijken bij de volgende F3P wedstrijd en stel je vragen aan de deelnemers en hun coaches. Ze zullen je allemaal proberen te helpen en je goede aanwijzingen geven. Eventueel zondag bij ons komen indoor vliegen of kijken, dan krijg je ook al een zetje in de goede richting. PB me maar voor meer info.
     
  3. BEL

    BEL

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    283
    Ik heb ook al voorgesteld om op 17 december naar mijn trainingssessie te komen.

    Meerijden naar een wedstrijd kan ook altijd.
     
  4. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Heren,

    Hartelijk bedankt voor het aanbod.
    Bouw momenteel m'n eerste Precise, dus moet nog even wachten om zelf te kunnen proberen.

    Is niet de bedoeling om onmiddellijk wedstrijden te gaan vliegen, wou gewoon het C programma ns uitproberen voor de lol.
    Het blijft overigens maar sim natuurlijk.

    In hoever het vlieggedrag op dat van een echte Manta lijkt kan ik niet inschatten. Moet wel zeggen dat ik die Manta in ClearView heel moeilijk in een stall turn krijg. Hij valt meestal loodrecht naar beneden na 90° (met de vleugel recht naar beneden).

    Te weinig reactie op richtingsroer lijkt mij. Heeft het echte model dat ook - of ligt het aan het digitale model en de sim - en kan ik dat gedrag ook verwachten bij m'n Precise? Zou dat kunnen te maken hebben met die openingen in het richtingsroer? Wat is het nut van die openingen eigenlijk?

    Waar is die wedstrijd op 18/12? Misschien kom ik wel ns een kijkje nemen.
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ik vind van 1 zuiderse coach dat ie zelf mee zou kunnen doen..
     
  6. BEL

    BEL

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    283
    zou je dat wel vinden Niek ? nog meer concurentie voor jou :)
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071

    Nee, die kent zijn eigen beperkingen. :cool:
     

Deel Deze Pagina