Q
quadriS
Guest
Beste mensen,
Ik had me onlangs een RC vliegtuigje gekocht. Sinds kinds af aan ben ik zeer geïnteresseerd in vliegeren, maar heb nooit het geluk gehad. Nu ik wat meer kapitaal heb (maar minder tijd ;-) wou ik dit toch es proberen.
Dus dacht ik bij wijze van oefening een instapmodelletje te kopen.
Ik had eerst een Mig gekocht, maar na een paar keer te crashen was deze al defect. (isomo)
Daarna geprobeerd met een B29, deze had 4 motoren en grotere vleugels, dus ik dacht wel dat deze langer in de lucht ging blijven.
http://www.domain-bazar.de/cyt/img/produkte/flugzeuge/b29.jpg
Niets van, eerst paar keer duikvlucht naar de grond, daarna gebroken vleugel.
Na reparatie en wat finetuning (omhoogzetten) vd flaps, bleek hij wat langer in de lucht te blijven, maar langer dan paar seconden was dat niet.
Na paar serieuze crashes eindigt mijn investering (40 euro) en avontuur dus hier.
Wat kan ik verkeerd doen?
Ik heb geprobeerd onder hoek van 30° te gooien, redelijk krachtig. Tegenwind, op een rustige dag (heel weinig wind)
Kan er me iemand meer uitleg geven?
Zijn deze (speelgoed) vliegertjes niet gemaakt om echt te vliegen?
Wat doe ik verkeerd?
Wat is een leuk beginners toestel dat betaalbaar is?
Ik had me onlangs een RC vliegtuigje gekocht. Sinds kinds af aan ben ik zeer geïnteresseerd in vliegeren, maar heb nooit het geluk gehad. Nu ik wat meer kapitaal heb (maar minder tijd ;-) wou ik dit toch es proberen.
Dus dacht ik bij wijze van oefening een instapmodelletje te kopen.
Ik had eerst een Mig gekocht, maar na een paar keer te crashen was deze al defect. (isomo)
Daarna geprobeerd met een B29, deze had 4 motoren en grotere vleugels, dus ik dacht wel dat deze langer in de lucht ging blijven.
http://www.domain-bazar.de/cyt/img/produkte/flugzeuge/b29.jpg
Niets van, eerst paar keer duikvlucht naar de grond, daarna gebroken vleugel.
Na reparatie en wat finetuning (omhoogzetten) vd flaps, bleek hij wat langer in de lucht te blijven, maar langer dan paar seconden was dat niet.
Na paar serieuze crashes eindigt mijn investering (40 euro) en avontuur dus hier.
Wat kan ik verkeerd doen?
Ik heb geprobeerd onder hoek van 30° te gooien, redelijk krachtig. Tegenwind, op een rustige dag (heel weinig wind)
Kan er me iemand meer uitleg geven?
Zijn deze (speelgoed) vliegertjes niet gemaakt om echt te vliegen?
Wat doe ik verkeerd?
Wat is een leuk beginners toestel dat betaalbaar is?