Eerste Project P-51 Mustang

Beste mensen

Ik wilde hier mijn eerste project posten.
Dit is mijn eerste grote project, van het finishen van een model.
Ik zal zo snel mogelijk achter elkaar de vorderen posten.
Maar wilde graag van jullie de tip en tops horen, dus ook positieve kritiek en feedback.

Punten die ik tot nu tegen ben gekomen:
Zilver metallic zeer gevoelig voor afplaktape....je trekt het zilver er weer van af...
Dus na het spuiten van de witte delen ga ik voorzichtig de beschadigde delen herstellen.

Mijn eerste Project is het spuiten van de P-51 Mustang in de kleuren van ''Twilight Tear''.

En tot zover de vorderingen tot nu:
Ruwbouw:

De eerste kleur: Aluminium Metallic:

Spinner:

Wingtips:

Staart en Neus(sorry voor fotokwaliteit, wordt aan gewerkt):

Grt Zeb

To Be Continued!!

Laatst bewerkt:
Hallo

Het is de P-51D Mustang van JePe. Electro aangedreven.
Hier nog wat vervolgfoto's:

Grt Zeb

Laatst bewerkt:
Hallo

Weer een update:
De groene kleur is hersteld en ook de cockpit is beschilderd.
Daarnaast zijn de rolroeren gemaakt, maar moeten nog gelijmd worden.
Zie resultaat tot nu toe:

Grt Zeb

Mooi :) die wil ik ook heel graag (ook electra) maar ik heb ff geen 400+ euro liggen zeg maar.. En eigenlijk ook niet zoveel geduld. Ik wacht wel even tot ik tegen een mooi tweedehands exemplaar aanloop :D

Hallo

Ik heb hem toen voor een mooie prijs kunnen bemachtigen bij JePe.
Verder nog geen electronica erin behalve servo's, wordt denk ik meer een static model dan dat hij gaat vliegen, voorlopig.

Verder vorderingen:
Cockpit gelijmd en interieur afgewerkt. Ook stickers gemaakt en geplakt.
foto's:

GreetZ Zeb

Laatst bewerkt:
Mooi hoor, netjes gedaan!

Kleine tip.. als het inderdaad een metallic verf is, leid dan je antenne zo snel mogelijk naar buiten. Het probleem met metallic verf is dat het toch gaat afschermen, zeker als het wat ingeklonken is.

Hallo

De antenne komt voorlopig achter uit de staart, misschien bij veel storing dat ik dit verander.

Ik ben nu weer bezig met een ander project.
Ik heb via een mede-forumlid een P-51 Roto-Finish kunnen bemachtigen.
En heb een tik gekregen van het blokjes-motief:cool:
Dus dit vliegtuig wordt het model van de Renoracer: Bardahl II

Vorderingen tot nu toe:

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen!:pim:

Grt Zeb

Hallo

Bij de mustang heb ik de ondergrond wit gespoten en daarna met zwarte stickers het blokjesmotief gemaakt.
Dit ga ik denk zo ook doen bij de gele Roto-Finish.

Grt Zeb

Welke verf gebruik je?
En welke ondergrond is dat (folie of kunststof)?

Ik gebruik verf van de Timco, welke hetzelfde is als MoTip alleen stuk goedkoper. Zoals je waarschijnlijk weet is geel een rotkleur om te spuiten.
Dus meerdere lagen zijn vereist voor een mooi resultaat.

De ondergrond in in geval van de romp GFK, welke alleen beetje opgeschuurd hoeft te worden, alvorens je hem een kleur geeft.
En de vleugel is van hout, geen balsa. Maar iets sterkers, ben de naam kwijt.
Deze staat gewoon in de grondverf, waarna ik het meeste eraf heb geschuurd, zodat het houtrelief bijna helemaal verdwenen is.

Daarna kan alles een kleurtje krijgen.

Grt Zeb

Ik gebruik verf van de Timco, welke hetzelfde is als MoTip alleen stuk goedkoper. Zoals je waarschijnlijk weet is geel een rotkleur om te spuiten.
Dus meerdere lagen zijn vereist voor een mooi resultaat.

De ondergrond in in geval van de romp GFK, welke alleen beetje opgeschuurd hoeft te worden, alvorens je hem een kleur geeft.
En de vleugel is van hout, geen balsa. Maar iets sterkers, ben de naam kwijt.
Deze staat gewoon in de grondverf, waarna ik het meeste eraf heb geschuurd, zodat het houtrelief bijna helemaal verdwenen is.

Daarna kan alles een kleurtje krijgen.

Grt Zeb

Je hebt een punt over geel spuiten; het is een ramp om het goed te krijgen. Ik heb het weer geprobeerd zonder egale onderlaag (kleurverschil van oude en nieuwe laklagen) maar zonder succes. Ik zou een balletje op willen gooien om eerst witte onderlaag aan te brengen alvorens je geel gaat spuiten. Verder mooie projecten en hopen dat je niet crasht met dit fraaie spul.

Edit: spuitwerk is al gedaan idd

Laatst bewerkt:
Geel is prima te spuiten, alleen het is transparant. Je onderlaag is dus van belang.

Inderdaad werkt een witte onderlaag goed.

Mijn alliance zat vrij veel geel op, wat eigenlijk probleemloos gedaan is en qua kleuren dun gespoten is. Ik heb wit als basislaag gebruikt.

538147d2f20f0bfda.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Zo daar ben ik weer met een nieuwe update.
De romp is ook gespoten in de kleur geel, waarbij nu het spuitwerk is afgerond. De gele kleur was wel moeilijk om te spuiten, er waren meerdere lagen nodig voor een goed resultaat.

Nu komt het ''priegel'' werk, om alle zwarte stickers aan te brengen.

Zoals je kunt zien op de foto's ben ik al een eind op weg.
De vleugel komt pas op het laatst om het zo mooi mogelijk in elkaar te laten overlopen.

Grt, Zeb

Hallo

Het bestickeren van de mustang heb ik als volgt gedaan.
Eerst heb ik de hoofdlijnen gedaan dus recht over de romp en de boven en onderkant. daarna heb ik de aantal rijen geteld en deze gedeel door het stuk waar ze tot een punt samenkomen dus vooraan bij de luchtinlaat.
dus bv. de afstang van 3 rijen worden vanaf hoofdlijn aan de zijkant en hoofdlijn aan de onderkant gedeeld door 3. Daardoor krijg je een zo goed mogelijke overloop.

Het zal nooit niet precies uitkomen, en je moet het soms met een korreltje zout nemen.

Grt Zeb

update

Hallo beste mensen,

Met het fijn nederlands weer hier, regen dus. Ben ik maar weer gaan bouwen aan mijn Roto Finish.

Bestickering is nu klaar, pfff wat een werk:)
Nu alleen nog de cockpit afmaken, uitlaatpijpjes, Bardahl sticker en servo's installeren.

Het resultaat tot nu toe:

Nog even wat stickers aan de onderkant

Grt Zeb

Back