Eerste quadcopter voor een noob

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jim en ik ben 24 jaar.
Ik heb geen ervaring met modelvliegen of quadcopters in welke soort dan ook;).
Recentelijk heb ik een aantal filmpjes gezien van een DJI phantom en een Parrot AR drone 2.0 en mijn hartje begon sneller te kloppen. Ik heb besloten dat ik een quadcopter wil kopen, maar…. Dit is blijkbaar sneller gezegd dan gedaan!.
Ik heb in een week meer dan 100 quadcopters gezien die allemaal zouden voldoen aan mijn eisen : max 150 euro, een camera aanwezig en een beetje stabiel vliegen.
Ik weet dat ik voor 150 euro geen wonderen hoef te verwachten, maar dat hoef ik ook niet ☺.

Op dit moment twijfel ik tussen de WL toys v262, en de Xtrust X30V.
Ik ben op deze modellen gekomen doordat deze ruim in mijn prijsrange vallen en redelijk geode reviews hebben op internet.

Mijn vraag is : welke van deze 2 is de beste keus? En is er in jullie ervaring een betere keus in de prijsrange van 0-150 euro?

Ik dank jullie alvast hartelijk! En als ik in het verkeerde topic zit of te weinig research heb gedaan om hulp te krijgen hoor ik het ook graag ;).

Groetjes, Jim

Welkom Jimmy

Ik zou iets heel simpels kiezen en klein: De Hubsan X4 zonder camera etc.
Lekker vliegen met iets kleins wat niet duur is en toch veel plezier geeft: +/- 45 euro
Er is ook een versie met camera maar die is een stuk duurder.
0000071_quadcopter-hubsan-x4-v2-artf.jpeg

Kies wel de V2 met betere motoren en lampjes ;)

Vindt je het dan nog steeds leuk? Dan is hier voldoende materiaal op het forum om je keuze te vergemakkelijken.

Yep verslavend werkt het zeker! Dus bete klein beginnen ;) Zeker als je een niet al te groot budget hebt,(al is 150,00 serieus geld, voor een complete Multi is het magertjes) kan je beter iets kopen wat wat goedkoper is, is het niks dan is de schade niet zo groot dan dat je al je budget opmaakt aan een "niet helemaal super iets".

Bedankt voor de snelle reacties!:D ik ga eerst proberen met een goedkoop apparaat, zodat ik (als ik er niet op uitgekeken ben:p) een degelijke kan aanschaffen!

Die kleintjes zijn leuk om mee te vliegen, maar ik zou voor zelfbouw gaan (dat is voor anderen weer heel anders hoor ;-)) Een voordeel was dat ik al een oude zender en ontvanger had, anders neemt dat meteen een hap in je budget. Een goede zelfbouw copter heeft meer vrijheid en mogelijkheden en dan heb je eigenlijk alles zelf in de hand, terwijl dat met de hobbyking spulletjes niet veel hoeft te kosten. Stel je neemt een quadcopter met simpel zelfbouw frame:
Motoren - 40 euro
ESC - 4 in 1 QBrain 20 euro
Lipo - 10 euro (eventueel meer)
Flightcontroller - 20 (MultiWii ofzo)
Frame - 20 euro
Lipo lader - 20 euro
Wat kleine dingen als trekbandjes en props: 20 euro

Totaal - 150 zonder zender
Dat is qua prijzen soms nog best ruim genomen, maar er komen uit Duitsland nog 5 euro verzendkosten bij.
Het enige probleem is altijd startkosten bij deze hobby, je moet namelijk de eerste keer dingen kopen die je daarna altijd gebruikt, zoals wat gereedschap, een zender en een lipolader. Maar dan heb je meteen goed spul met meer mogelijkheden en als er iets kapot gaat kun je dat heel makkelijk vervangen als je echt zelf een frame enzo bouwt.
Ik neem aan dat je nog geen zender hebt en daarom kan deze manier misschien te veel kosten, zeker als je nog een camera wilt hebben (HD Wingcam is leuk ding, met opnamefunctie voor 20 euro!!) maar dit is wat ik zou doen (en heb gedaan, haha :-)) succes!

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Zender/ontvanger erbij van HK + Lipo en je komt aardig in de buurt van je budget.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf bouwen is idd beter. Maar van het forum kopen van een bekend forumlid is vaak wel betrouwbaar. Betrouwbaarder als bijvoorbeeld Marktplaats.

Back