Eerste quadcopter voor een noob

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jim en ik ben 24 jaar.
Ik heb geen ervaring met modelvliegen of quadcopters in welke soort dan ook;).
Recentelijk heb ik een aantal filmpjes gezien van een DJI phantom en een Parrot AR drone 2.0 en mijn hartje begon sneller te kloppen. Ik heb besloten dat ik een quadcopter wil kopen, maar…. Dit is blijkbaar sneller gezegd dan gedaan!.
Ik heb in een week meer dan 100 quadcopters gezien die allemaal zouden voldoen aan mijn eisen : max 150 euro, een camera aanwezig en een beetje stabiel vliegen.
Ik weet dat ik voor 150 euro geen wonderen hoef te verwachten, maar dat hoef ik ook niet ☺.

Op dit moment twijfel ik tussen de WL toys v262, en de Xtrust X30V.
Ik ben op deze modellen gekomen doordat deze ruim in mijn prijsrange vallen en redelijk geode reviews hebben op internet.

Mijn vraag is : welke van deze 2 is de beste keus? En is er in jullie ervaring een betere keus in de prijsrange van 0-150 euro?

Ik dank jullie alvast hartelijk! En als ik in het verkeerde topic zit of te weinig research heb gedaan om hulp te krijgen hoor ik het ook graag ;).

Groetjes, Jim

Welkom Jimmy

Ik zou iets heel simpels kiezen en klein: De Hubsan X4 zonder camera etc.
Lekker vliegen met iets kleins wat niet duur is en toch veel plezier geeft: +/- 45 euro
Er is ook een versie met camera maar die is een stuk duurder.
0000071_quadcopter-hubsan-x4-v2-artf.jpeg

Kies wel de V2 met betere motoren en lampjes ;)

Vindt je het dan nog steeds leuk? Dan is hier voldoende materiaal op het forum om je keuze te vergemakkelijken.

Yep verslavend werkt het zeker! Dus bete klein beginnen ;) Zeker als je een niet al te groot budget hebt,(al is 150,00 serieus geld, voor een complete Multi is het magertjes) kan je beter iets kopen wat wat goedkoper is, is het niks dan is de schade niet zo groot dan dat je al je budget opmaakt aan een "niet helemaal super iets".