Het is nog maar een dag geleden en ik begin alweer over een nieuw projectje. Gisteren toonde ik aan mijn vriendin de R 8.8 BioCat en vertelde haar over mijn plannen. Zij het dan dat ze niet overtuigd was van het model enzo heeft ze me toch te kennen gegeven dat ze wel iets heeft met zeilschepen. Nu denk ik dat onze slectiecriteria wel iets anders zijn dan de meeste andere modelbouw boot beginners (ik modelvlieg al een jaar of twee). Even op een rijtje:
Een klassieke zeilboot of alleszins een echt pareltje. Mag wel wat werk aan zijn, we zouden van 0 beginnen maar voor zeilboten is het misschien veiliger om een bouwpakket te kopen aangezien niemand van ons hier ervaring mee heeft. Voor haar is het geen must dat die RC is, maar dat criterium ligt wel wat anders bij mij
. Een mercator ofzo ziet ze wel zitten. Een model van een meter lengte zou perfect zijn, te groot kunnen we toch niet kwijt. Liefst in hout dat staat alweer wat mooier. Ons start budget is maximaal 300€ maar voor al het RC gerelateerde gedoe wil ik de prijs wel nog wat laten stijgen (zij het dan op een later tijdstip).
Kort samengevat een boot met veel werk aan die duidelijk geïllustreerd is en waar we toch een hele tijd zoet mee zijn. Details waar mijn vriendin zich mee mag amuseren en liefst iets uit hout.
Iemand een idee?
Wouter
Een klassieke zeilboot of alleszins een echt pareltje. Mag wel wat werk aan zijn, we zouden van 0 beginnen maar voor zeilboten is het misschien veiliger om een bouwpakket te kopen aangezien niemand van ons hier ervaring mee heeft. Voor haar is het geen must dat die RC is, maar dat criterium ligt wel wat anders bij mij

Kort samengevat een boot met veel werk aan die duidelijk geïllustreerd is en waar we toch een hele tijd zoet mee zijn. Details waar mijn vriendin zich mee mag amuseren en liefst iets uit hout.
Iemand een idee?
Wouter