eerste run met 2e hands brandstofauto

Vorig jaar heb ik een brandstof auto traxxas t-max van een collega overgenomen goed werkend.
Echter heb ik deze door omstandigheden een jaar niet gebruikt.Wat moet ik van te voren doen als ik hem nu wil gebruiken( bv moet er wat geolied) of kan ik gewoon nitro er in gooien en starten maar?

ben wat terughouden omdat ik bang ben dat er iets kapot gaat tgv verkeerde start de eerste keer na lange tijd stilstaan.

- Accu's goed laden. Ontvangeraccu, zender EN de gloeiplugaccu... Die laatste wordt nog wel s vergeten.
En ff kijken of deze nog goed is, soms overlijden deze

- ff checken of de motor "los" is. ff plug eruit, beetje (!!) peut in het gat, en zachtjes proberen of hij rond wil
Soms zit er aanslag in de cilinder waardoor het een beetje plakt

- slangetjes vernieuwen. deze hebben ook een bepaalde houdbaarheid, zekerheid voor alles.
weet je iig zeker dat hij geen lucht trekt door een poreus slangetje

als dat allemaal goed verloopt, peut erin en gaan

Is dit toevallig je eerste nitro auto?
zo ja, lees je even in op het onderdeel afstellen..
Want dit is ook een must

eerste run met 2e hands nitro auto

hartelijk dank voor de snelle reactie en uiteraard de tips het is inderdaad mijn eerste nitro auto en ik twijfelde erg om hem weer weg te doen en toch maar een elektro auto te kopen, maar ik ben erg benieuwd hoe het is om eens met zon rc auto te rijden en daarvoor zijn de tips erg welkom.

tip: zet in je profiel je plaats aan.
Mensen die in je buurt wonen, kunnen evt hulp aanbieden

Nitro motoren zijn niet moeilijk te snappen, afstellen is ook niet moeilijk
dit is ook zelf uit te vinden, als je de regeltjes maar een beetje in de peiling houdt:

Hier heb je een paar sticky's met erg veel info
het-afstellen-van-een-carburateur-van-een-model-race-auto

de-gouden-regels-en-do-en-donts-voor-nitro-rc-cars

de-zin-en-onzin-rondom-nitromotoren

Want je bent natuurlijk niet de eerste die de volgende vraag gaat stellen: waar moet ik op letten :mrgreen:
Lees de genoemde sticky's door, dan kom je niet zomaar voor een verassing te staan
Of kijk of er in je buurt een nitroliefhebber zit die even tijd over heeft

Laatst bewerkt door een moderator:
Back