Eerste snelle boot, welke kopen?

Dag allemaal,

*Voor het gemak staan mijn vragen in dit hele verhaal dik gedrukt*

Ik heb een tijd geleden deze boot gekocht om te kijken of ik varen leuk vind. Dat bleek het geval te zijn en nu zoek ik iets (veel) snellers, maar wel eenvoudigs (lees: niet zelf bouwen/ontwerpen) en niet te duur.

Ik kwam bij deze boot uit. Hier staat ie ook, maar dan uitverkocht en goedkoper.

Ik vroeg me echter af, is +-50 km/h het snelste dat je kan krijgen voor €80,-tot €100,-? Ik heb me echt rot gezocht, maar kan geen snellere boot vinden.

Misschien kunnen jullie helpen?

De eisen die ik aan de boot gesteld had:
- 70 cm of langer
- 50 km/h of meer
- mooie waterverplaatsing, spektakel om naar te kijken en te besturen
- elektrisch, dit leek me goedkoper en toch snel genoeg, eenvoudiger voor beginner
- prijs tot €100,-, of als de boot echt heel goed/snel is wat meer

Het lijkt me echt vet om een boot te hebben die bijv. 60-70 haalt. :-D

Nu even paar andere vragen :p

mAh van de batterij, dit betekent toch alleen hoeveel energie een batterij opgeslagen kan hebben? Als een boot met zijn standaard 1500mAh batterij 15 minuten vaart en ik vervang deze batterij door een 3000mAh dan vaart deze 30 minuten. Klopt dit?

Op een motor die 7,2V eist moet je perse een 7,2V batterij aansluiten toch? Of kan je het voltage tweaken zoals bijv. bij het overklokken van de de processor van een PC? M.a.w meer power/snelheid krijgen door een zwaardere batterij.

gr Paul

hoi Paul,

Ik denk dat je heel lang kunt zoeken naar een bootje dat harder gaat dan 50 kmph voor dat geld.
Ik betwijfel(ben zelf ook nog een newbee hoor) of het bootje uit jouw link de 50 haalt, maar ik laat me graag verrassen.

Je kunt volgens mij beter kijken naar een mooi 2e hands electrobootje en "iets" meer geld uitgeven.

Je zult ongetwijfelt tips en reacties krijgen van de kenners / mensen die er veel meer van weten dan mij.

Suc6 met je zoektocht.

lees anders een het de topic china cat.
een paar topics onder deze.
die heeft zijn boot ook bij de geven links gekocht

Ik vroeg me echter af, is +-50 km/h het snelste dat je kan krijgen voor €80,-tot €100,-?
Hallo Paul,

Voor dat geld zul je de 50 km/h alleen halen als de boot achter in de auto ligt...

De boot uit je link is te groot en te zwak gemotoriseerd en zal misschien (wind mee?) 30 km/h halen.

Wat betreft je eisen, lees deze thread eens:
arowana-deep-v-mono2

De eisen die ik aan de boot gesteld had:
- 70 cm of langer
- 50 km/h of meer
- mooie waterverplaatsing, spektakel om naar te kijken en te besturen
- elektrisch, dit leek me goedkoper en toch snel genoeg, eenvoudiger voor beginner
- prijs tot €100,-, of als de boot echt heel goed/snel is wat meer

Als je de diverse links bekeken hebt, zul je tot de conclusie moeten komen, dat je voor jouw budget alleen met een tweedehands boot in de richting van je eisen zult komen

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
lees anders een het de topic china cat.
een paar topics onder deze.
die heeft zijn boot ook bij de geven links gekocht

Heb mijn cat bij head of the river gekocht.

Mocht je besluiten je budget omhoog te gooien dan kan je ook eens bij astec rond kijken dan heb je niet te maken met invoer rechten

Bedankt voor de hulp en informatie die jullie tot nu toe gegeven hebben :-) Ik heb de links gezien, ik wilde er zeker van zijn om een goede prijs/kwaliteit verhouding te krijgen.

Een vraag over 2e handse schepen. Zijn deze over het algemeen nog van goede kwaliteit en zo ja kan een leek dat zien? Niet dat er forse slijtage aan bijv. de motor is en deze vervangen moet worden en ik hier na aanschaf achter kom.

Of kan ik beter toch starten met de boot die ik in mijn eerste post liet zien en dan later als ik meer geld wil besteden gaan kijken naar eventuele snellere modellen. Toch vind ik het wel erg vals als die mensen op hun site zetten dat de boot 50+ kan en dat ie dadelijk (waarschijnlijk) voorbij komt met 25....

Gr Paul

hoi.
bootje dat je laat zien in je eerste post is simpelweg speelgoed.
leuk voor kleine kinderen maar meer ook niet.
een 2de hands bootje kan je gerust hier of op andere forums kopen.
maar ook voor een 2de hands ga je het niet redden voor 100 euro ben ik bang.
tussen de 150 en 200 euro kan je denk iets meer verwachten ,al zit er vaak geen regelaar en accus bij.ik zou zeggen spaar nog een beetje door en mischien kom je hier nog een leuk bootje tegen.
groet

oh sorry romke ik dacht dat je jou boot bij de link die ik gaf had gekocht.
of kijk gewoon is bij het tekoop forum.

Back