Eerste stapjes in het heli vliegen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door nielsVV, 30 nov 2018.

  1. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Hallo,

    Ik overweeg al een ruime tijd de aankoop van een heli. Heb op gebied van heli vliegen nog geen enkele ervaring, buiten enkele jaren geleden met een coaxial heli wat gespeeld te hebben.

    Na het internet afgespeurt te hebben, lijkt voor mij de beste keus de blade 230s v2 rtf. Wil graag onmiddellijk met een cp heli beginnen. Heb voor de blade gekozen omwille van zijn 'safe' technologie en de voordelige prijs van de rtf set. ook extra lipos kosten voor deze zeer weinig (op hk). Wil graag later 3d gaan vliegen.

    Concreet staat op dit moment op mijn lijstje :
    * blade 230s v2 rtf met dxe zender
    * 3 x 1000mah 3s lipo
    * Realflight 8 horizon editie met zender

    Wat denken jullie van bovenstaande setup voor een beginner?

    Ben niet van plan om mij lid te maken van een club. Maar als ik ergens lessen moest kunnen nemen, zou ik dat zeker doen. Hetgeen mij nog het meeste afschrikt is als ik een crash maak en de heli nadien terug hersteld heb, deze niet meer of slecht gaat vliegen door een foute afstelling. Dit kan je immers niet leren met een flightsimulator.

    Bedankt,

    Niels
     
  2. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    655
    Locatie:
    breda
    Beste Niels,

    Je idee is niet verkeerd, maar iedereen crashte weleens, voordeel van een club is dat je uitgedaagd wordt en geholpen. Beste leer je vliegen, zonder angst, dit bereik je door veel te simmen. Ook helpt het om 2 fouten hoog te vliegen maar hier is je model te klein voor. Als je het leuk gaat vinden heb je snel een grotere heli.

    Veel plezier
    Patriek
     
  3. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Begin met een nano cps binnen in bv de woonkamer. Als rr niemand in de buurt is.
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    230S is een prima keus. Zeer stabiel en makkelijk (hoe weet ik dat :hammer:) te repareren na een crash. Bergen info via YT en rcgroups over afstellen en updaten. Door de verschillende “flight modi” als beginner goed te hanteren. Niet te groot voor de hal en niet te klein voor buiten.

    Als je later wat anders wilt, zou ik geen RTF nemen, maar een BNF met bv een DX6.
     
    nielsVV vindt dit leuk.
  5. vic_huijgens

    vic_huijgens

    Lid geworden:
    17 mrt 2015
    Berichten:
    28
    Is ook zo. Geweldige heli. Heb r zelf ook een. Maar in deze periode is indoor oefenen ook heel goed. Vandaar dak de nano gekocht heb. Is in feite kleine 130s 230s.
     
  6. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Allen bedankt voor de info. De 230s is besteld. Nu wachten en mij verder inlezen...
     
    pach1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina