Eerste Take off!

• Topicstarter Topicstarter RCToys
  • Startdatum Startdatum
R

RCToys

Guest
Hallo,
Ik ben vandaag eindelijk eens gaan vliegen met mijn dynam snowbird en me zus... Leuk. eerst nog een plek zoeken. eindelijk gevonden..
Mijn zus heeft het vliegtuig in haar handen ik zet de motor aan.. ze wil hem net gooien motor tegen haar vinger.. halve vinger eraf... propeller er af. ja leuke eerste take off...
Heeft iemand tips hoe je het vliegtuig kan gooien???

zie de eerste 10 seconden, op 1:40 nog een keer:
Onder de romp vast houden, boven je hoofd houden, gas geven en recht naar voren een zetje geven.
Bij een duwprop is het altijd even oppassen al snap ik niet hoe je bij die Snowbird de prop kunt raken? Die zit aan de bovenkant. Of heb je de motor laten draaien voordat ze hem boven haar hoofd had?

Laatst bewerkt door een moderator:
... Onder de romp vast houden, boven je hoofd houden, gas geven en recht naar voren een zetje geven. ...
Lichtjes naar beneden is voor beginner zelfs beter. Nooit omhoog gooien: vleugel overtrekt, geen lift, crash.
... Mijn zus heeft het vliegtuig in haar handen ik zet de motor aan.. ze wil hem net gooien motor tegen haar vinger.. halve vinger eraf...
Hoe is het met je zus en haar vinger?
... word lid van een club, daar leren ze hoe je vliegtuigen om MOET gaan. ...
Jaaa, ik mag weer :) Geef je leeftijd ( = budget/ervaring/(school)kennis, 12-13jaar?) en locatie (Schiedam?) op in je profiel, dan kan iedereen dat altijd zien. Misschien woont er wel een ervaren forumvlieger bij je om de hoek.

Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B:
www.airtoi.com -> clubs NL & B
www.modelvliegsport.nl -> algemeen -> clubs NL
www.flytovml.com -> clubs B

Laatst bewerkt:
Lichtjes naar beneden is voor beginner zelfs beter. Nooit omhoog gooien: vleugel overtrekt, geen lift, crash.
Hoe is het met je zus en haar vinger?
Jaaa, ik mag weer :) Geef je leeftijd ( = budget/ervaring/(school)kennis, 12-13jaar?) en locatie (Schiedam?) op in je profiel, dan kan iedereen dat altijd zien. Misschien woont er wel een ervaren forumvlieger bij je om de hoek.

Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B:
www.airtoi.com -> clubs NL & B
www.modelvliegsport.nl -> algemeen -> clubs NL
www.flytovml.com -> clubs B
Oke bedankt. ik zal wat info geven
ps het gaat beter..

hmm overenthousiast dus
oppassen hiermee als het een iets grotere prop was dan was haar vinger er af en dat is blijvend letsel!

soms is het handig om de handleiding te lezen daar staat netjes hoe je moet gooien (als het goed is)

hmm overenthousiast dus
oppassen hiermee als het een iets grotere prop was dan was haar vinger er af en dat is blijvend letsel!

soms is het handig om de handleiding te lezen daar staat netjes hoe je moet gooien (als het goed is)

De handleiding heb ik goed doorgelezen. Maar het is niet duidelijk afgebeeld.

Het is me gelukt ! alleen door dat ik zo vaak neerstorten is mijn vleugel kapot...
ik ben al bezig met zoeken naar een vliegclub.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back