Eerste truck, maar welke?

• Topicstarter Topicstarter scheyske
  • Startdatum Startdatum
S

scheyske

Guest
Hallo allemaal,

dit is één van mijn eerste post's dus effe voorstellen:
Ik noem Wim Scheys, en woon in Tielt-Winge (vlaams-brabant, België),
heb al een paar kleine plastike militaire modelletjes gemaakt, maar nu zou ik aan het grote werk willen beginnen!!!

Ik ben altijd al gefacineerd geweest door vrachtwagens, en zou daarom ook ééntje willen maken.
Maar ik heb geen idee hoe ik eraan zou moeten beginnen (plastic of metaal,...), en wat ik zou moeten kopen.
Ik zou het niet te duur willen maken, dus zou het niet beter zijn om te beginnen met vrachtwagens,
die niet op afstandsbediening werken (dus waar geen motor ofzo inzit), gewoon voor op de kast te zetten???

Natuurlijk zou het wel veel leuker zijn kon hij rijden, maar als ik naar sommige prijzen zie (die beginnen vanaf 200-300euro) en dat is me wel wat te veel.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

Het liefst van al zou ik mijn vader zijn vrachtwagen namaken, het is een 'MAN common rail D20' maar ik denk niet dat dat moddeletje bestaat of wel?
FOTO'S:

DSC00007.JPG

DSC00008.JPG

DSC00009.JPG

DSC00010.JPG

Alvast bedankt
groetjes scheyske

Gezien je leeftijd zou ik eerst maar aan een statisch model gaan beginnen.Dan heb je alvast een beetje een ondergrond om te weten waar je over praat.Radiografische trucks zijn inderdaad dan een beetje an de prijzige kant.
Mijn allereerste truck kostte mij 3 jaar geleden €250,-.
Je zou dan je statische model een beetje kunnen gaan 'verbouwen' ,met andere woorden,je maakt een truck niet volgens de bouwbeschrijving.Internet staat vol met allerlei voorbeelden.
Een voorbeeld: je koopt twee modellen van trucks(wel dezelfde schaal aanhouden) en je maakt er 1 truck van.Naar mijn idee krijg je de smaak een beetje te pakken.
Radiografische trucks zijn duur,maar dan is het wel gaaf om te zien als zo'n truck zelf rijdt.
1 van mijn trucks heb ik dermate verbouwd,dat je het niet kan zien.En volgens mij ben ik de eerste in Nederland met een radiografisch geldwagen.Deze is gebouwd op basis van een truck die radiografisch bestuurbaar is.
meetingEpe24-03-07028.jpg

Maar dan ben je wel wat verder met je bouwkunsten hoor!
Ik zou naar mijn mening beginnen met statische modellen om daar mee te starten.
Veel succes met je beslissing en kijk lekker verder op dit forum.
gr Marcel.

Hey,
en al bedankt voor de reactie,
maar dat statisch model, moet dat dan in plastic of in metaal zijn?
Als het in metaal het beste is: Wat kost dat ongeveer in metaal? (voor 1model)
groetjes scheyske

Statisch heb je in het meeste geval van plastic.Ik zou voor plastic gaan,aangezien dit makkelijker te bewerken is.
Voor metaal zal ten eerste toch wel een beetje een achtergrond moeten hebben wat betreft het metaalbewerken.
Ga eerst maar beginnen met plastic.Deze bouwpaketten kosten ongeveer €30,- gemiddeld.Op Marktplaats staan er genoeg,ook naar jou keuze.
gr Marcel.

wat je ook kan,is een bruder speelgoed-vrachtwagen ombouwen naar RC.dan kom je met 200 euro toe.(buiten de afstandsbediening,maard ie vind je op kapaza of marktplaats al vanaf 40 euro)

ik ben momenteel bezig aan een wiellader van bruder,ik ben deze volledig functioneel aan het maken.er loopt hier ook een topic over op dit forum (van Nicolas).
deze ombouw heeft/gaat mij ongeveer 200 euro kosten in totaal,buiten de afstandsbediening.

dus dit zou ook een goede low-budget start kunnen zijn.

gr.senne

Senne zei:
wat je ook kan,is een bruder speelgoed-vrachtwagen ombouwen naar RC.dan kom je met 200 euro toe.(buiten de afstandsbediening,maard ie vind je op kapaza of marktplaats al vanaf 40 euro)

ik ben momenteel bezig aan een wiellader van bruder,ik ben deze volledig functioneel aan het maken.er loopt hier ook een topic over op dit forum (van Nicolas).
deze ombouw heeft/gaat mij ongeveer 200 euro kosten in totaal,buiten de afstandsbediening.

dus dit zou ook een goede low-budget start kunnen zijn.

gr.senne

Wel een goed idee,
maar dat ga ik niet doen, omdat ik hem zelf liever wil maken (vanaf 0)!
groetjes scheyske

wat nou marcel
gezien je leeftijd
ik deed al aan modelbouw toen ik 12 was :lol:
maarja geeft niet
ik neem aan dat hij 16 is en dat hij dus een bijbaantje heeft
en als hij technisch is aangelegd
pakt hij de draad snel genoeg op;)
maar aller eerst mijn tips
bouw eerst een bouwpakket
van een merk wat jij leuk vind
robbe, wedico, tamiya
wat je maar wilt
dan heb je een ondergrond
dan weet je wat je nodig hebt voor een rc truck te bouwen:)
en als je erop uitgekeken bent
verkoop je hem
of draai je hem uit elkaar en bouwt van die onderdelen je nieuwe vrachtauto

khoop dat je succes hebt
groetjes wesley

hij vertelt dat hij geen geld heeft voor een tamiya,laat staan voor een wedico.

dus ik denk dat we dit kunnen laten vallen en een andere oplossing zoeken.

Hoi, nog welkom op het forum!
Ikzelf heb voor 3 jaar statische vrachtwagens gebouwd, dus in plastic van het merk 'Italeri' en deze kosten, zoals eerder vermeld, rond de 30 euro. Niet zo veel dus dat zou wel moeten gaan.
Maar deze vakantie ga ik ook voor het eerst een RC truck bouwen, de Scania van tamiya. Maar als je toch rond de 200€ wilt uitgeven aan de truck (weet niet juist hoeveel je er voor over hebt) kan je de truck uit Hong-Kong bestellen, dan kost de truck inclusief verzendkosten rond de 200€, zonder batterijen, zender, servo's...
Ik denk niet dat je echt eerst statische modellen gebouwd moet hebben om handig te zijn met RC-kits, het is namelijk totaal anders.

Als je de truck van je vader wilt namaken (zeer mooie vrachtwagen trouwens :P ), wens ik je heel veel succes!
Het model bestaat niet als kit, maar ik ben wel eens op een site tegen gekomen waar iemand dat model heeft nagemaakt van een andere standaard man... http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=2033

Philippe

Back