X
xazza
Guest
Hoi iedereen,
Eindelijk was het zover, gisteren de eerste vaart gehad.
Accu erin en Mite in t' water.
Voor de zekerheid alles ingetaped.
Vooruit en...........ploep duikboot-Mite, helemaal onder.
Gelukkig kwam ie weer boven 2 de keer nog eens geprobeerd, gelijk voluit, hetzelfde resultaat.
Op de kant gehaald de schroef versteld en gewicht naar achteren.
Deze 2 aanpassingen bleken een schot in de roos.
Tikkeltje zenuwachtig de Mite weer in het water...........
Weer voluit en vol verbazing gekeken hoe de Mite zijn neus omhoog gooide.
Na 1.5 meter ging de neus weer naar beneden en volgde de acceleratie naar top, vol planerend.
Op top vaart hij mooi rechtuit, ligt nagenoeg horizontaal in het water en stuurt heerlijk, een genot om mee te varen.
Het zwaartepunt heb ik tegen alle adviezen in gebracht tot iets over de helft van de boot, dat werkt bij mij het beste.
De drijverslengte+ 10% was bij mij veel te ver voorin, dat ging absoluut niet, dan moet de Mite groter zijn dan die van mij denk ik.
Nu vaart ie mooi en hard genoeg, ik heb de smaak te pakken en ben alweer met de volgende begonnen.
Specs.
8.4 Volt
Purple Bull 21 turns.
Gaupner Hydroprop 31 mm
Gewicht totaal 990 gram
Lengte 51 cm.
Snelheid ongeveer 45 á 50 Km/ph (De auto's naast het kanaal rijden daar min 50 en de Mite had ongeveer dezelfde snelheid)
Hij kleppert lekker over het water,
Ik raad toekomstige vaarders wel aan de boel goed dicht te tapen want de bovenkant blijft absoluut niet droog.
Groet,
Eindelijk was het zover, gisteren de eerste vaart gehad.
Accu erin en Mite in t' water.
Voor de zekerheid alles ingetaped.
Vooruit en...........ploep duikboot-Mite, helemaal onder.
Gelukkig kwam ie weer boven 2 de keer nog eens geprobeerd, gelijk voluit, hetzelfde resultaat.
Op de kant gehaald de schroef versteld en gewicht naar achteren.
Deze 2 aanpassingen bleken een schot in de roos.
Tikkeltje zenuwachtig de Mite weer in het water...........
Weer voluit en vol verbazing gekeken hoe de Mite zijn neus omhoog gooide.
Na 1.5 meter ging de neus weer naar beneden en volgde de acceleratie naar top, vol planerend.
Op top vaart hij mooi rechtuit, ligt nagenoeg horizontaal in het water en stuurt heerlijk, een genot om mee te varen.
Het zwaartepunt heb ik tegen alle adviezen in gebracht tot iets over de helft van de boot, dat werkt bij mij het beste.
De drijverslengte+ 10% was bij mij veel te ver voorin, dat ging absoluut niet, dan moet de Mite groter zijn dan die van mij denk ik.
Nu vaart ie mooi en hard genoeg, ik heb de smaak te pakken en ben alweer met de volgende begonnen.
Specs.
8.4 Volt
Purple Bull 21 turns.
Gaupner Hydroprop 31 mm
Gewicht totaal 990 gram
Lengte 51 cm.
Snelheid ongeveer 45 á 50 Km/ph (De auto's naast het kanaal rijden daar min 50 en de Mite had ongeveer dezelfde snelheid)
Hij kleppert lekker over het water,
Ik raad toekomstige vaarders wel aan de boel goed dicht te tapen want de bovenkant blijft absoluut niet droog.
Groet,