Eerste vliegtuig, eflite apprentice!

Het was even een kleine investering, maar hier is mijn aankoop dan, toch besloten om hem in een winkel om de hoek te halen, en daar veel advies gekregen:

gq9vw.jpg

Goede keuze.

Ga je plezier van hebben.
Probeer wel eerst met een ervaren iemand te vliegen in een club indien mogelijk.

Johan.

Helemaal mee eens.
Ik heb hier vorig seizoen iemand mee leren vliegen, hij ging bij de 5e vlucht al solo.

Ik heb al aardig wat ervaring met een FP heli, en heb met een soort gelijk vliegtuig in Phoenix geoefend. Ik wil nog wel bij een club, maar ben van plan om hem eerst gewoon zelf te vliegen. Waarschijnlijk vandaag even, aangezien er niet veel wind komt te staan.

Gaaf apparaat, ik wil naast heli vliegen misschien met de tijd ook een vliegtuigje. Laat even horen / zien hoe het je vergaat.

Succes vandaag! :)

Gaaf apparaat, ik wil naast heli vliegen misschien met de tijd ook een vliegtuigje. Laat even horen / zien hoe het je vergaat.

Succes vandaag! :)

Zal ik doen, er is ook een cameraatje besteld die ik ga monteren op het vliegtuig, als dat filmpje klaar is zal ik die ook wel posten!

Mooi toestel om me te leren vliegen.
En super zender om mee te werken.
Hoor hier graag hoe de Maiden vlucht is verlopen.
Vr Gr Erwin

Ik heb er net mee gevlogen, met een bonk in mijn keel gestart :P.

Jongens jongens wat is dit een lekkere plane. In het begin toen ik ging opstijgen ging ik full thottle de lucht in, volgende keer niet meer doen, veel te aggresief lol!

Maar eenmaal in de lucht, heerlijk stabiel ding, mooie bochten. Ik heb nog geen kunstjes gedaan, aangezien ik eerst het model goed wil leren kennen.

Even later kwam de verkoper waar ik de plane had gekocht ook nog langs :P Hij had ook even meegekeken, en zei dat ik al heel goed vloog voor een beginner.

Nu is het even wachten op een cam, en iemand die mee gaat om de plane te filmen, dan zal ik die videos ook hier plaatsen.

Oja het geluid is ook erg lekker :P

Groetjes!

Mooi man, waar heb je gevlogen ergens?

RC ervaring en simmen heeft je goed gedaan ;)

Op een heel groot weiland bij een boer in zuiden van enschede.

Die vriendelijke man vond het goed dat er mensen komen vliegen met vliegtuigjes, hij zit zelfs vaak te kijken :P

Gaaf dat je vliegtuig zo goed bevalt en vliegt.
Ja, dat gevoel van de eerste vlucht kennen de meesten.
Bij mij gaan vaak de knieen trillen.Ha ha ha ha ha.
Let je er wel op dat jij het Lipo pack in je vliegtuig NIET al te leeg vliegt!!
Lipo's houden er NIET van om helemaal ontladen te worden.
Maar wellicht wist je dat al.
Ze wensen vaak minimaal nog een 20% lading erin te willen hebben na het vliegen.
Zo gaan ze het langst mee.
Genietse met de hobby.
Vr Gr Erwin

En gelijk heb je!!
15% maximaal hoor!!
Het liefst nog iets hoger.
Ik hou vaak tussen de 20 en 25% aan.
Je wilt niet weten hoe lang ik met mijn Lipo packs doe over de jaren heen.

Er zijn tegenwoordig hele mooie Lipo meters.
En dan bedoel ik zo'n plastik kastje waarmee je de Lipo erop kunt zetten dmv de balanceerstekker.
Dan zie je precies wat er nog inzit en ook per cel geeft het aan.
Zo'n Lipo tester kost rond de 25 euro.
Echt dik z'n geld waard.
Ik ga nooit meer van huis zonder dat apparaatje mee te nemen.
En m'n vliegmaatjes op het veld lenen em vaak even om te kijken hoeveel zij uit hun Lipo packs verstookt hebben na het vliegen.

Veel plezier met je vliegtuig.
Zag dat jij er ook een hele mooie DX6i zender bij hebt.
Kun je best veel mee wat betreft instellingen om een vliegtuig mee aan te sturen.
Denk dan bijvoorbeeld aan de Expo functie enzo.
Zoek er maar eens op.
Je kunt jouw eigen vliegtuig helemaal naar eigen wens vliegend krijgen zoals jij vind dat het toestel het fijnst vliegt.
Door middel van Expo en bijv Dual rate kan dat allemaal.
Genietse.
Vr Gr E

Mensen, ga NOOIT te laag vliegen :P Ik vloog andere kant langs, en was vergeten dat er bomen stonden. Stom van mij, maar van fouten leer je he :P (2e vlucht)

Schade: Mount voor het voorwiel licht er bijna af, en op de rechtervleugel een klein beetje schade. Toevallig waren de mensen van de winkel er weer, en ze zeiden, als je morgen langs komt dan fixen we dat zo voor je, geen probleem! Ik heb wel zo snel mogelijk de throttle eraf gegooid, dus denk niet dat de electronica beschadigd is!

Er kwam een boer aan rijden die me even hielp :P Wat een respect voor hem!

crash1.JPG

crash2.JPG

Jammer van die Crash.
Je zult zekers niet de enigste zijn die zulk soort fouten maakt.
Maar ik adviseer je om voortaan iets kiener te zijn wat betreft waar te vliegen.
En vliegen bij bomen in de buurt en dan ook nog eens als beginnend piloot is echt NOT DONE.
Zo lastig kan het toch niet zijn om zoiets op voorhand in te schatten??
Kan me voorstellen dat waar jij woont er vliegplekken genoeg zijn waarbij geen bomen staan.
Hoop dat jij je toestel weer strak vliegend krijgt.
Enne.........petje af voor die boer en zijn geduld en petje af voor die modelbouwwinkel.
Want ik kan ze zo niet opnoemen die zulke service bieden.
Vr Gr E

Inderdaad, die boer is echt top! De winkel is ook super, dat is rc racing twente. Supermensen daar!

Op de club hebben ze ook gezegd, eenmaal in de lucht, moet he het toestel gewoon afschrijven.

Maarjah, van fouten leer je he! En dat zijn zowat de enigste bomen daar hoor. Is een hele grote vlakte. Ik vind het ook ongeloofelijk knullig. Het gebeurt me ook geen tweede keer.

Het komt vast goed, ik heb alle vertrouwen in die mensen van de winkel.

Weerhoud me echt niet om niet meer te gaan vliegen! Ik heb al zin in morgen haha.

Goed bezig!!
En inderdaad, RC-Twente is echt een hele fijne winkel.
Kom er zelfs persoonlijk soms langs en is de 170 km heen en terug rijden meer dan de moeite waard.Erg aardige mensen daar en Erik de eigenaar is iemand die weet hoe de hobby in elkaar steekt.
Met het repareren van mijn Parkzone vliegtuigen gebruik ik altijd Epoxy lijm.
Weet niet of jij dat kent, maar is heel erg fijn om mee te werken.
Veel vliegplezier.
Vr Gr E

Ik ben langs geweest, en ze hebben mij uitgelegd hoe de schade te repareren, het viel heel erg mee. Mount voor het voorwiel staat in de bestelling.

Soort filling glue mee gekregen voor de gat in de vleugel, met een accelerator spuitflesje.

Vanavond of morgen maar ff fixen, het is nu toch slecht weer, dus vandaag wordt het niks met vliegen.

Oja, en nog een extra accu erbij genomen.

Goed bezig kerel.
Enne.........dat apparaatje om je Lipo packs mee te kunnen testen om te zien hoeveel sap er nog inzit is echt een aanrader hoor!! Ik doe niet zonder meer.
Je zult zekers niet de allereerste zijn die denkt te gaan vliegen met een net volgeladen Lipo pack en er tijdens het vliegen achterkomt dat het toch een bijna leeg pack bleek te zijn waardoor je het pack onherstelbaar beschadigt.
Met dat Lipo apparaatje test ik zelfs voor de vlucht even altijd hoeveel sap er in de Lipo zit.
Op naar beter weer en veel behouden Crashvrije vluchten toegewenst.
Vr Gr E

Dat apparaatje had ik ook al bij het vliegtuig meegenomen. Bij de winkel adviseerden ze dat. Is inderdaad een heel handig ding!

Back