Mijn Ultimate heeft haar eerste vlucht gehad. En dat ging heul prima. Vliegt zeer soepel. Heb er een mvvs 58 op staan met een iets te zware 23*10 drieblads. Ga toch maar naar een 24*10 2blads; ondanks het geluid. Vliegt zeer precies, en licht strak aan de knuppel. 3 puntjes ter verbetering: automatische choke sluit niet helemaal waardoor choken niet goed gaat -> of beter programmeren en kijken of ie dan wel helemaal dicht kan gaan, of er een handmatige choke van maken; 2 flyingwires van hoofdvleugels gaan los (kwiklinks -> moet even een stukje brandstofslang oid op zodat ze niet open kunnen schieten); staartwiel band ben ik kwijt ...
Hier wat fotos van vlak voor de eerste vlucht. (helaas niet van de vluchten zelf; had geen foto-manneke bij de hand)
helaas zijn de fotos niet van erg hoge kwaliteit zie ik. Komt door de beperkte ruimte/formaat het MBF toelaat....
Qua afstelling mag de motor iets meer domp hebben; rud -> ail en rud -> ele mixers op zo rond de 12 a 15 % (zoals HW het ook voorschrijft)
Goed, was hem...
Hier wat fotos van vlak voor de eerste vlucht. (helaas niet van de vluchten zelf; had geen foto-manneke bij de hand)
helaas zijn de fotos niet van erg hoge kwaliteit zie ik. Komt door de beperkte ruimte/formaat het MBF toelaat....
Qua afstelling mag de motor iets meer domp hebben; rud -> ail en rud -> ele mixers op zo rond de 12 a 15 % (zoals HW het ook voorschrijft)
Goed, was hem...
Laatst bewerkt door een moderator: