Eerste vlucht - EMHW Ultimate 1,85

Mijn Ultimate heeft haar eerste vlucht gehad. En dat ging heul prima. Vliegt zeer soepel. Heb er een mvvs 58 op staan met een iets te zware 23*10 drieblads. Ga toch maar naar een 24*10 2blads; ondanks het geluid. Vliegt zeer precies, en licht strak aan de knuppel. 3 puntjes ter verbetering: automatische choke sluit niet helemaal waardoor choken niet goed gaat -> of beter programmeren en kijken of ie dan wel helemaal dicht kan gaan, of er een handmatige choke van maken; 2 flyingwires van hoofdvleugels gaan los (kwiklinks -> moet even een stukje brandstofslang oid op zodat ze niet open kunnen schieten); staartwiel band ben ik kwijt ...

Hier wat fotos van vlak voor de eerste vlucht. (helaas niet van de vluchten zelf; had geen foto-manneke bij de hand)

full

full

full

full

full

helaas zijn de fotos niet van erg hoge kwaliteit zie ik. Komt door de beperkte ruimte/formaat het MBF toelaat....

Qua afstelling mag de motor iets meer domp hebben; rud -> ail en rud -> ele mixers op zo rond de 12 a 15 % (zoals HW het ook voorschrijft)

Goed, was hem...

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie Ultimate ik ben van plan de Lembeck Ultimate 2.54M te kopen

Ben helemaal weg van de Ultimate :p

Gefeliciteerd met de Maiden ;)

Grt.

Laatst bewerkt:
Hoy Christiaan,
Je ultimate vloog vanmiddag zeker strak.
Als dit de maiden was dan was dat er niet aan af te zien, strakke kist!

Groet Straalpijp
(adrie)

zeer mooie kist ,heb ook weleens overwogen er een aan te schaffen ,maar kwam toe een 2e hands greatplanes ultimate tegen ,en vlieg die nu met een DA 50 en dit is meer dan genoeg ,maar deze is echt heelmooi ,heb je hem zelf gebouwt ,zo ja was het een goeie bouwdoos ,heb je er een tekening van zou er dan graag Aub ,een kopie van willen ,tegen betaling natuurlijk

Mies

Dank allen voor de felicitaties. Is toch altijd wel een beetje spannend. Ook al weet je dat het goed moet vliegen.

Bram: ja almere bevalt prima. lekker ruim huisje, inmiddels de zolder aan het afmaken (dakkapel) zodat ik daar uiteindelijk kan gaan modelbouwen. Een nieuw project komt er ook aan: een extra 330 van khk als vervanger van de funtana (bleek achteraf dat er een cel kapot was van mn zenderaccu; had er bijna nog een vliegtuig aan verloren....)

Mies: het is een kit van Harald Weiershauser. Inmiddels heeft hij zijn tent overgedaan aan Bodo Ulbricht die zijn modellen blijft voeren. Het is een goede bouwdoos, zeer doordachte constructie en goede passing van alle onderdelen. Echter geen tekening! Tsja, das best gek ja. Maar het was de bedoeling dat de handleiding je zou helpen. Die is echter waardeloos (Ulbricht zou daar verbetering in gaan aanbrengen schijnt); maar de kit wijst zichzelf en met voldoende bouwfotos van andere bouwers is er wel iets moois van te maken. Blijft dat het bouwplezier wel ten goede komt als er wat bouwervaring is.

Laatst bewerkt:
Ha Christiaan,
Leuk om te horen dat je nieuwe plek naar je zin is. Fraai toestel, het kiezen van een smoelend design was weer aan je toevertrouwd zo te zien.
Good luck,
Hans

Mooie kist!

In de F3A-X komt er binnenkort ook eentje in dezelfde kleuren; (weet niet of het een EMHW is)

nieuw1.jpg

Oke ik denk dat ik volgendjaar met een Ultimate vlieg of eind dit seizoen :)

Maar eerst maar even met mn 110 Yak :p

Grt.

Back