Eerste vlucht met de MS Swift.

Vanmorgen mijn eerste proefvlucht gemaakt met de MS Swift. Wat een onwijs leuk ding om te vliegen. Ik had nog nooit met iets anders dan een hoogdekkertje (GWS E-Starter) gevlogen en al zeker niet met elevons, maar alles helemaal super..........todat.........ik mijn propellor verloor!?

Helaas al bij het tweede accuutje, een tik, een op toeren lopende motor en er kwam geen vaart meer in :cry:. Propellor weg en helaas niet meer terug kunnen vinden.

Weet iemand toevallig welk type graupner propellor er standaard op de Swift zit? En waar kan ik deze (liefst uit Buitenland) online kan bestellen?

Groetjes,

Marijn

Standaard zit er een Graupner CAMslim prop 8x6" (20 x 15 cm) op, zowel op de SP280 als de SP300 variant ..... ca. € 6,-- bij de modelbouwzaak op de hoek....

en dan meteen een drupje ca lijm aan het schroefje voor je hem erin draait en dan blijft ie voortaan zitten, weest niet bang met een schroevendraaier krijg je hem gemakkelijk los.
ook na een landing effe checken of je prop nog vast zit, ze gaan snel los op dat ding.

Bedankt voor de tips!
De reden waarom ik hem in het buitenland wil bestellen is omdat ik nog meer spulletjes nodig heb (stekkertjes enzo).

Ik kan alleen bij http://www.allerc.com/ het goede formaat vinden (merk:APC). Ik ben helaas het dopje die de prop centreerd ook kwijt. Toch maar een nieuwe propbevestiging.....

Nog suggesties?

Marijn

Back