Eerste vlucht met lipo

Hallo allemaal maandag ochtend heb ik mijn honeybee fp v2 krijgen geleverd, alles gecheck en alles was in orde nu nog even de heli testen en die doet het ook.
Nu wil ik de accu opladen en brand een rood en groen led dat betekend defect.:confused:
Opgebeld naar het bedrijf werd mij duidelik gemaakt dat een lipo accu niet te leeg mag worden gevlogen.

Mijn vraag is: Kan iemand mij meer tips geven over een lipo accu?:p
En over het gebruik ervan.

Zie: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt er wel weer nieuw leven in blazen maar hier moet je goed mee oppassen.
Je LIPO zal niet meer zo zijn al hij was maar je kunt er wel weer mee vliegen:

Je moet je lader in NIMH stand zetten en dan je LIPO even 30 sec laden dan zou het hierna wel weer doen aan de LIPO stand.

Zorg er wel voor dat je na dit gedaan te hebben de LIPO wel weer balanceert

De rode led hoort altijd te branden. Dit is de Power Indicator, ofwel die geeft aan dat de lader gevoed wordt.
Als je de accu er aan hangt, gaat de groene led knipperen. Dit betekent dat de lipo aan het laden is. Als de groene led continu brandt, betekent het dat de lipo vol is.

Of begrijp ik je verkeerd? (Dit staat beschreven op de lader zelf!)
Of knipperen zowel de rode als groene lampjes?

heb je nog een andere lader. want ik heb met mijn imax b6 had ik hetzelfde. Hij wilde niet opladen om dat voltage te laag was. Pakte ik mijn andere lader een graupner ging ik daarmee laden en toen deed ie het weer.

Ik gebruik een BMI LiPo-alarm Kun je instellen tussen 3 en 4 volt per cell
Kom je eronder dan hoor je een geluid en gaat een lampje flitsen
Groeten
Martin

Hallo allemaal maandag ochtend heb ik mijn honeybee fp v2 krijgen geleverd, alles gecheck en alles was in orde nu nog even de heli testen en die doet het ook.
Nu wil ik de accu opladen en brand een rood en groen led dat betekend defect.:confused:
Opgebeld naar het bedrijf werd mij duidelik gemaakt dat een lipo accu niet te leeg mag worden gevlogen.

Mijn vraag is: Kan iemand mij meer tips geven over een lipo accu?:p
En over het gebruik ervan.

Weet je zeker dat dit een probleem is ? De lader bij mijn X8 Exceed geeft ook rood en groen tegelijkertijd. Betekenis: accu bijna vol.

Dit indicaties voor mij lader zijn:

Rode LED: power
Groene LED: uit bij een lege batterij/wordt feller bij laden/knipperen als vol

Back