Eerste vlucht Mini Titan waar moet je op letten?

Weer eens proberen.

Hallo,

Het is alweer een tijd geleden, maar door allerlei omstandigheden is het er niet van gekomen om te vliegen. Nu maar weer eens oppakken om de eerste vlucht te gaan maken.
Ik heb inmiddels een Spektrum DX-7 en heb hierover de volgende vragen:

1) Kan ik mijn huidige Gyro TG6100 blijven gebruiken?
2) Heeft iemand een setup van de DX-7 zender in combinatie met een Mini Titan?

Groeten,
Edwin.

1) Je kan de gyro gewoon blijven gebruiken
2) Hier de setup file van mijn T-rex 450PRO, jouw Mini Titan werkt hetzelfde, let wel op, subtrims,traveladjust, reversen, swashmixes zijn allemaal anders per heli. De throttle en pitch curves zou ik ook niet overnemen, eerder iets van:

Throttle: 0 70 75 80 85
Pitch: 30 40 50 75 100

Instellingen 450size heli op DX7

Over de setup, ik weet niet hoe goed je je al hebt ingelezen/ervaring hebt, maar mocht het je allemaal nieuw zijn kijk dan dit eens door:

Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak

Vooral de '101s' zijn erg handig, dit gaat dan wel over een T-rex 450SE , maar alle principes zijn hetzelfde.

Voor het instellen van de DX7 kijk je hier:

Jermo's DX7 Setup Video

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie.

1) Je kan de gyro gewoon blijven gebruiken
2) Hier de setup file van mijn T-rex 450PRO, jouw Mini Titan werkt hetzelfde, let wel op, subtrims,traveladjust, reversen, swashmixes zijn allemaal anders per heli. De throttle en pitch curves zou ik ook niet overnemen, eerder iets van:

Throttle: 0 70 75 80 85
Pitch: 30 40 50 75 100

Instellingen 450size heli op DX7

Over de setup, ik weet niet hoe goed je je al hebt ingelezen/ervaring hebt, maar mocht het je allemaal nieuw zijn kijk dan dit eens door:

Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak

Vooral de '101s' zijn erg handig, dit gaat dan wel over een T-rex 450SE , maar alle principes zijn hetzelfde.

Voor het instellen van de DX7 kijk je hier:

Jermo's DX7 Setup Video

Op de eerste plaats is een trainingskruis veel waard:)! Het geeft een zeker gevoel. En dat is prettig voor een beginner (ben ik zelf ook)

Bij mijn heli (die ik heb laten afstellen) is de negatieve pitch erg minimaal afgesteld. Dit zou ik bij jouw heli ook doen. Als je dan de heli namelijk wat te hard neerzet, dan wordt ie niet ook nog eens keihard tegen de grond gedrukt.

Ik ben rustig met hooveren begonnen en toen dat goed ging, de heli onder 45graden hooveren. Nu gaat 't zelfs zijdelings steeds beter.

Succes kerel!

Back