J
Jan Heynen
Guest
Eindelijk was het dan zover : de robbe seagull 2200 was vliegklaar. Jullie raad indachtig ben ik eerst maar eens naar een modelbouwvliegclub gegaan om onder begeleiding te beginnen. Daar was men zeer behulpzaam, en na een kritische blik op mijn zwever en enige aanpassingen, de lucht in. (Aanpassingen : zender mode 1 ipv mode 2, de vleugelbouten liepen aan tegen de stuurstang, even ingekort).
De instructeur van dienst trimde een beetje bij en bracht de zwever op hoogte. Daarna was ik aan de beurt, en kreeg ik mijn eerste luchtdoop. De zwever vloog uitstekend, en al vlug zat hij op 150 m hoogte. Mode 1 was natuurlijk even wennen, op de simulator had ik altijd op mode 2 geoefend.
De landing werd uiteraard uitgevoerd door de instructeur.
Helaas had ik niet meer tijd voor nog een vluchtje, volgende keer weer !!
Thuisgekomen wou ik het accupack (Sanyo 7 cel, 3000 MAh NiMH) aan de lader hangen. Plots had ik een losse draad in mijn handen : de krimpverbinding aan de AMP stekker stond volledig open
!! Het was puur geluk dat deze draad tijdens het vliegen nog kontakt maakte (met 20 A!).
Ik heb een BEC-regelaar, dus zonder accu, geen ontvangst ! Een goede raad : kontroleer alle krimpverbindingen (demonteren uit stekkerhuis)vooraleer de lucht in te gaan !
Ik heb deze verbinding dan maar gesoldeerd aan het stekkerkontakt !
De instructeur van dienst trimde een beetje bij en bracht de zwever op hoogte. Daarna was ik aan de beurt, en kreeg ik mijn eerste luchtdoop. De zwever vloog uitstekend, en al vlug zat hij op 150 m hoogte. Mode 1 was natuurlijk even wennen, op de simulator had ik altijd op mode 2 geoefend.
De landing werd uiteraard uitgevoerd door de instructeur.
Helaas had ik niet meer tijd voor nog een vluchtje, volgende keer weer !!
Thuisgekomen wou ik het accupack (Sanyo 7 cel, 3000 MAh NiMH) aan de lader hangen. Plots had ik een losse draad in mijn handen : de krimpverbinding aan de AMP stekker stond volledig open

Ik heb een BEC-regelaar, dus zonder accu, geen ontvangst ! Een goede raad : kontroleer alle krimpverbindingen (demonteren uit stekkerhuis)vooraleer de lucht in te gaan !
Ik heb deze verbinding dan maar gesoldeerd aan het stekkerkontakt !