eerste vlucht zelfbouw eco 8

• Topicstarter Topicstarter helifun2
  • Startdatum Startdatum
H

helifun2

Guest
de eerste (hoover) vlucht van mijn zelfbouw eco 8 heeft plaats gevonden
ik heb dit niet zelf gedaan omdat ik nog geen ervaring heb in het helikopter vliegen
je kunt het filmpje zien op mijn site
http://members.home.nl/wgfaessen
onder video filmpjes

Hoi helifun 2,

Gefeliciteerd met de eerste vlucht van je zelfbouw heli.
Dat geeft denk ik veel voldoening na het maken van de onderdelen
dat de heli dan ook wil vliegen.

succes verder.

Groetjes,

Christiaan Hof

hoi jvthert.

nee ik ben niet van plan om er nog een heli bij te kopen.
maar ik zal zeker de tijd nemen om mijn heli goed in controle te krijgen.
het maakt mij niet zo veel uit hoe lang ik moet oefenen tijd is hier niet belangrijk
maar wel hem goed te leren hooveren.
en dan komt de volgende stap van zelf, alles op zijn tijd.
en ik heb me ook voorgenomen om het kruis er niet te snel vanaf te halen.

Heel erg Mooi :!:
Ontzettend gaaf vind ik dit, en zou het ook zo graag proberen, maar heb steeds de aanschaf van goed gereedschap nog niet gedaan (vrij duur, erg weinig plaats etc.) wel een beetje een toekomstdroom van me.
Ik zou er ook niet zo snel een Walkera bijkopen in jouw geval, alle tijd, en je kan je eigen reserve onderdelen maken :D...
Ik heb trouwens ook eens schade gehad door het kruis, bleef achter een polletje haken...., Als je het hoveren/opstijgen/landen eenmaal beheerst gaat het leren zonder een kruis veel gemakkelijker m.i. en de heli stuurt veel beter.
Een simulator aanschaffen is echt een aanrader, kan me slecht voorstellen hoe ik het zonder een SIM had gedaan.

Eric

Echt mooi, denk aan een project om van 1 of 2 mini's een chinook achtig ding te fabriceren maar voorlopig is het geld uitgegeven aan een trex 450 SE en mijn schaap euh lama.

Hoi Helifun2,

Op je site heb je het over dat (stel)schroefje op het centraalstuk. Is het nu zo dat die druk uitoefent op de bladhouderas?

hoi maarten.

ja je hebt gelijk deze schroef drukt op de bladhouderas als ik de schroef een halve slag naar beneden draai dan word de druk aan de bovenzijde van de bufferringen kleiner dus minder als ik de schroef omhoog draai dan vergroot ik de druk aan de bovenkant van de buffers wat ik wilde was om deze druk zelf te kunnen bepalen om zo onnodige trillingen weg te halen en wat ik heb ondervonden werkte het ook zoals ik al aan geef op mijn site.

Back