Hallo,
wat zijn jullie adviezen ivm een eerste warbird?
Ik heb wel al wat vliegervaring. Ik vlieg met verschillende toestellen in de 1,4-1,7m categorie zowel hoog-, midden- en laagdekker. Basis kunstvlucht, motorzwever, speedmodel.
Wil op termijn (volgend seizoen) iets van warbird bij m'n collectie. Het zal niet de hoofdmoot worden maar ook iets meer dan "leuk, weer eentje erbij"
M'n uitgangspunten
-Hout. Geen schuim. Ik heb wel wat schuim thuis maar toch zwaar in de minderheid.
-Liefst ook de romp in hout. Rompen spuiten etc is ook nog niet voor nu.
-Goeie ARF of makkelijk te maken shortkit. Ik heb al wat bouwervaring maar zo fijn bouwen om een warbird from scratch te maken zie ik nu niet zitten.
Binnen 10 jaar kan ik daar anders tegenover kijken maar nu niet.
Daarom staat dit draadje ook niet in het schaalvliegen subforum.
-Electro: m'n club vliegt alleen maar electro.
-In de maat 1,5 - 1,7 m
-Model: Liefst geen P-51 of Spitfire want er zijn er al zoveel van, Me 109 vind ik lelijk plus smal landingsgestel, Corsair vind ik speciaal maar niet echt m'n voorkeur.
Modellen die wel esthetisch m'n voorkeur genieten:
-FW-190 (maar niet de Dora versie)
-Typhoon / Tempest
Nog suggesties?
Dus kortom: wat zouden jullie adviseren?
Shoot!
wat zijn jullie adviezen ivm een eerste warbird?
Ik heb wel al wat vliegervaring. Ik vlieg met verschillende toestellen in de 1,4-1,7m categorie zowel hoog-, midden- en laagdekker. Basis kunstvlucht, motorzwever, speedmodel.
Wil op termijn (volgend seizoen) iets van warbird bij m'n collectie. Het zal niet de hoofdmoot worden maar ook iets meer dan "leuk, weer eentje erbij"
M'n uitgangspunten
-Hout. Geen schuim. Ik heb wel wat schuim thuis maar toch zwaar in de minderheid.
-Liefst ook de romp in hout. Rompen spuiten etc is ook nog niet voor nu.
-Goeie ARF of makkelijk te maken shortkit. Ik heb al wat bouwervaring maar zo fijn bouwen om een warbird from scratch te maken zie ik nu niet zitten.
Binnen 10 jaar kan ik daar anders tegenover kijken maar nu niet.
Daarom staat dit draadje ook niet in het schaalvliegen subforum.
-Electro: m'n club vliegt alleen maar electro.
-In de maat 1,5 - 1,7 m
-Model: Liefst geen P-51 of Spitfire want er zijn er al zoveel van, Me 109 vind ik lelijk plus smal landingsgestel, Corsair vind ik speciaal maar niet echt m'n voorkeur.
Modellen die wel esthetisch m'n voorkeur genieten:
-FW-190 (maar niet de Dora versie)
-Typhoon / Tempest
Nog suggesties?
Dus kortom: wat zouden jullie adviseren?
Shoot!