eerste zelfbouw. gaat het werken?

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door Kevin 3D, 6 jan 2014.

  1. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    Hallo

    Vanaf morgen gaat mijn zelfbouw van start, niet om te vliegen maar voor aan de muur te hangen op de hobbykamer. Ik heb de tekening van gerald rutten gedownload en zo verschaald dat er een kp35 compressor in past. Eigenlijk wilde ik alleen de buitenkant maken. Maar misschien werkt het wel. Wat zeggen jullie? Als het misschien wel gaat werken zal ik er wat meer moeite insteken en een verslagje ervan bijhouden.

    Mvg, kevin
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik zie niets in jouw bericht Kevin. Staat je album op publiek of prive?
     
  3. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    Nee staan nog geen foto's bij omdat hij morgen van start gaat. Daarom alvast mijn vraag of het gaat werken. Zo ja ga ik er meer werk insteken en zal ik een verslag van bij houden.

    kevin
     
  4. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hoi Kevin, simpel downscalen zal zoals je wellicht verwacht had niet werken, daar komt veel meer bij kijken om dat voor elkaar te krijgen. Proberen kan natuurlijk altijd, het zal een basis worden voor etterlijke experimenten die té veel uitleg nodig hebben dat ik hier niet zomaar "effe" kan beschrijven. Een goed startpunt is in ieder geval om het volgende boek aan te schaffen en paar keer goed doorlezen, goede modelturbine literatuur!
    Model Jet Engines (Modeller's World): Thomas Kamps: 9781900371919: Amazon.com: Books


    Een turbine draaiende krijgen met een compressor van 37mm diameter is sowieso een op zijn minst interessant project te noemen. Er zijn er maar weinigen gelukt!

    Als je wat verder bent moet je maar eens contact opnemen met Martin (frema hier op het forum)

    Groetjes,
    Gerald
     

Deel Deze Pagina