EF1 meeting MVA verschoven naar 24 november a.s.

De geplande meeting van 3 november jl. zie hier is vanwege het weer verplaatst naar 24 november a.s.

Zelfde locatie, zelfde info, zelfde voorwaarden (zie link).

Wie regelt er goed weer?

Groeten,
Peet

Laatst bewerkt door een moderator:
Het weer ziet er vooralsnog wel goed uit voor zaterdag a.s. dus wat houd ons nog tegen?

We beginnen om 10:00 uur en eindigen, we zien wel waar precies, zo rond 16:00 uur.
Locatie is de MVA, Kluutweg 1 Almere.

De kantine zal open zijn dus eten en drinken hoef je niet perse mee te nemen.

Tot zaterdag!

Groeten,
Peet

Wat mij betreft gaan we gewoon door, anders gaat het dit jaar niet meer lukken vrees ik. Het word alleen maar kouder en kans op neerslag groter.
Heb even naar de weersverwachting voor morgen gekeken: in de loop van de dag motregen vanuit het zuiden. Ook droge perioden dus. Gelukkig hebben we een clubhuis.

Ik ben er gewoon, en ik hoop alle anderen ook.

Groeten,
Peet

Als het droog is om 9:00 als ik hier in de auto stap dan kom ik ook. Als het dan al giet dan weet ik het nog niet. Buienradar zal dan de beslissende factor worden ;-)

Laten we hopen dat de KNMI er naast zit en het een stralende dag wordt.

bericht uit het "zonnige zuiden"

Toch maar niet naar Almere gereden, hoewel ik al in Katwijk stond, om m'n Q500 af te geven bij Leo.
Onder Den Bosch was de mist weg en in Geldrop, net onder Eindhoven goed zicht om te vliegen. (Helaas niet zonnig..)

Net de eerste vluchtjes met m'n Polecat gemaakt!!:D
Hij vliegt .. Is wel gemeen met overtrekken. Dit kistje moet je niet uitmelken bij de landing maar tegen het dek vliegen. Precies zoals die van Hugo op de Peel, beetje te langszaam en hij dondert zonder pardon uit de lucht.

En helaas beide wielkappen gescheurd zag ik net (na 5 vluchten)..
Hugo, welke afmeting had jij bij Lindinger besteld??

Maar het vliegt wel redelijk. Nog niet zo strak als ik gewend ben, maar de dual rate moet nog wat beter afgesteld naar m'n vliegstijl, dan zal het wel gaan.
Het ziet er wel een stuk leuker uit als een F5D of Q-500..
En het suist / fluit als het hard gaat...

Tjarko

Laatst bewerkt:
Hoi Tjarko,

Je hebt wat ge'mist' in Lelystad. Toen de mist eenmaal was opgetrokken hebben we lekker kunnen racen. Helaas 2 kistjes gecrasht. Eentje probeerde onder een graspol door te vliegen, de andere ging neer door een vreemde storing in de besturing leek het wel. De laatste was van Cor en is total loss. De andere is nog te repareren.
Mocht het weer het toelaten dan houd ik me aanbevolen voor nog zo'n EF-1 dag.

Ik zal mijn Polecat eens op hoogte flink uitmelken om te zien wanneer hij stallt. Ik heb overigens de kapjes van de Pogo besteld, die passen perfect!

We hebben even moeten wachten tot de mist voldoende was opgetrokken (12:30), maar toen konden we ook los, even een paar foto's:

P1010945.jpg

P1010944.jpg

P1010955.jpg

P1010956.jpg

P1010958.jpg

P1010951.jpg

P1010950.jpg

P1010953.jpg

P1010946.jpg

P1010949.jpg

Al met al voor herhaling vatbaar, op de crashes na dan ;-)

Peet

Tja, heb ik verkeerd gegokt...
Maar ik had beloofd 15:00 thuis te zijn, was wel erg kort vliegen geweest in Almere.

Bij ons was het ook crash weer overigens.. 1 storing en 1 uit zicht..

Wat voor kist is die rood-witte??

En waar haal je Pogo wielkapjes?

Mooi grasveldje overigens, afgezien van die ene kuil. :o
Ik kom maar moeizaam weg, kist gaat snel op z'n neus.
Maar ik zag dat mijn onderstel naar onderen gebogen is, te hoog op de wielen. Dan staat de motor trek lijn een stuk hoger boven de weerstands vector van de wielen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zal er eens een "verlagings setje" in zetten :p (onderstel vlakker buigen)

Tjarko

Ik heb het landingsgestel wat naar voren geplaatst bij mijn Polecat. Dat helpt al enorm. Vol gas weg met vol up werkt ook. Wel direct dat vul up weer terug neutraal als je eenmaal rolt. Pogo kapjes heb ik bij Verspaget besteld. Iedere Horizon dealer kan ze voor je bestellen. Die wit rode met zwart is mijn Sundowner 36 van Hangar 9. Ik vlieg hem op 5 cellen met een 10x10 prop. Gaat als de brandweer en vliegt super strak. Is EF-1 legaal maar eigenlijk is hij er te zwaar voor.

Back