Effe verschieten ...

Was me dat even verschieten toen ik de instellingen van m'n Twinstar aan het corrigeren was. (motoren hebben niet gedraaid, dus de batterij werd niet belast) Na het ontkoppelen van de batterij vloog deze spontaan in brand. Snel in de spoelbak geworpen ... Leuk zo modelbouwen ;)

P.S. iemand trouwens ervaring met deze batterijen? Gekocht op E-bay (37 € incl. verzending) Had tot op heden zo'n 10 vluchten in een brushless Easyglider gedaan.

DSCN5844.jpg

DSCN5843.jpg

snelle reactie

welk merk lipo gaat het hier over

even wat info over deze specifieke accu geven dan kunnen anderen zich evt ook zorgen maken

Erik

Batterij is (was hehe) van het merk Poly-Tec, via e-bay gekocht bij WS Modellbau (Home)

Was een 2 cellen 4000mAh 10C

Was aangekocht 12/2007 en was niet beschadigd of dergelijke, heb ondertussen ook al eens een mailtje naar de verkoper gestuurd, eens zien wat hij er op te zeggen heeft.

Dat is niet zo mooi, daar zou ik ook van verschieten :Fade-color.
Het is en blijft gissen maar mogelijk heeft er bij de aansluitingen ergens iets niet helemaal goed gezeten. Toen jij de accu loshaalde bewoog de kabel en alles wat eraan vast zal. Mogelijk ontstond daardoor sluiting met dit gevolg. Dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren dus heeft de fabrikant, volgens mij, hier het één en ander uit te leggen. Ten minste als jij er zelf niet aan hebt gesoldeerd maar voor zover het nu nog te zien is heb je dat niet gedaan. Het ziet er nog behoorlijk "fabrieksmatig" uit.

Er kan natuurlijk ook ergens in het model een bijna-sluitinkje zijn geweest, dat pas echt sluiting maakte toen je de accu ging lostrekken. Vóór je er een andere accu instopt zou ik het even zorgvuldig nalopen (misschien even een ouwe rot-accu er instoppen...)

Als er een kortsluitstroom heeft gelopen via de bekabeling dan moet dat te zien zijn. Gesmolten en verkoolde kabels. Op de foto's is voor zover ik kan zien hiervan gen sprake. Is er kortsluiting is geweest, dan moet deze dicht bij de accuaansluitingen hebben plaatsgevonden.

Heb net het model dat ik aan het afregelen was 2x gevlogen. (2x25 min) Het is een brushless Twinstar met 2x een 2409 buitenloper in. Heb hem gevlogen met 2 batterijen, telkens een 3s 5000mAh, gaat als een speer ;)

Geen problemen mee gehad, dus ik kan wel stellen dat, als er van kortsluiting sprake was, dit niet te wijten is aan het model.

Laten we stellen dat het een miskoop was? Heb er nog eenzelfde in de kast liggen, denk er nu wel over na die nog te gebruike ja dan nee ...

Back