De motor heeft al wel een leven achter zich. Eerst in een T-rex600 ESP als trainer en later dan in de schaalromp.
Oke en dat is een in-runner of outrunner?
Zoals serge zijn verhaaltje ook aangeeft koelen de outrunners toch wel degelijk beter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De motor heeft al wel een leven achter zich. Eerst in een T-rex600 ESP als trainer en later dan in de schaalromp.
Als je kan instellen dat die esc ongeacht het optoeren en de lipo gewoon een bepaald toerental probeert aan te houden lijkt me dat beter. Hij zou dan telkens het zelfde toerental moeten draaien, tenzij dat niet haalbaar (meer) is.Ik geloof dat je bij de Kontronik Jive kan kiezen of hij een vast ingesteld toerental houdt, ongeacht de lipo. Of dat hij telkens opnieuw moet locken (zo heb ik het staan). Moet de manual er eens bij nemen.
Het probleem bij de Lama (met YEP-regelaar) is dat de headspeed / throttle percentage zo laag staat (schaalvliegen) dat de governor te traag lockt bij optoeren met te veel negatieve pitch. Probleem is te verhelpen door het toerental hoger te leggen of op te toeren met 0° pitch.
Toevallig las ik laatst in een manual (was het de Kontronik of Align?) dat je voor een zo correct mogelijk werkende governor, je best optoert met 0° pitch. Ik ging er dan maar van uit dat dit voor alle regelaars / governors zo is.
Vandaag dan getest met 63% throttle. Buitentemperatuur lag gelijk met de eerdere tests.Zonet nog even de test gedaan. Nu terug met 65% throttle.
Dwz. dat ik nu met 14T een lagere headspeed heb dan voorheen.
Resultaat: motortemp. zit 10°C lager op 61°C. ESC is nog steeds warm, ik denk ook minder dan voorheen maar kan niet meten.
Lipo blijft gewoon lauw.
En staart is weer strak!
Bedankt voor de tip. Ik had het zelf niet gevonden en eerder een hogere throttle ingesteld.
Misschien moet ik ook eens 60% testen.