Eflite SR

Dag helicopter freaks !

Ik ben van plan een Eflite SR aan te schaffen om lekker ontspannen in mijn tuintje te kunnen rondbliksemen,
heeft iemand van jullie er al eentje?

graag jullie bevindingen.
Voor mijn zoontje haal ik dan tevens een MSR in huis :-)

Hoi,

Als ik je 1 tip kan geven, DO NOT buy the SR,

De SR is alles behalve lekker vliegen.

Ik heb er 2 moeten invliegen voor club leden, en ze vliegen gewoon niet goed.
De staart is zeer lastig af te stellen, dit ivm de staart motor.
Dit systeem is gewoon veeeelste traag..

De kop is een en al SLOP, de flybar zit boven de blades waardoor bij een harde landing je heeeeel gauw een boom strike krijgt en de staart weer krom is en de blades meteen aan puin.

Beide personen hebben hun SR al vele keren gecrashed waarbij de kosten om te herstellen de boel demotiveerde om door te gaan.
Heb ze gelukkig kunnen overhalen een goede klone of origineel 450 aan te schaffen.
Sinds dien vliegen ze met veel plezier, en genieten ze weer van het heli vliegen.

my 2 cents

Dag Björn,

Alvast bedankt voor je mening, scheelt mij dus een hoop frustratie :-)
Ik zat ondertussen ook te kijken om een 450 size of zo aan te schaffen,
momenteel zit ik reeds te denken over een Mini titan ;-)

Met de aanschaf van een mini-titan ga je zeker geen miskoop doen, misschien de moeite om nog even te wachten. De mini-Titan V2 komt er aan en ziet er goed uit !

Grtz,
Dirk

Dag Dirk,

bedankt voor de tip.
De V2 komt eraan, ik weet het maar vind de v1 ietsje mooier, zeker de canopy, hij past zelfs beter bij mijn 30& 50 V2 Titan,
dan heb ik een menage a trois (lol)
De mini is reeds besteld bij Precoshop sinds deze middag, ik verwacht hem begin volgende week.
Ik vermoed wel hiermee een goede keus te hebben gemaakt :-) In ieder geval ben ik reeds een zeer tevreden gebruiker van de Thunder Tiger producten

Sluit me aan bij de posts hieronder. Staart is lastig afstellen, veel ruimte op de kop en zeker geen simpele overstap naar een CP heli. Vlieg er nog wel mee maar het is geen topper.

dan ben ik zeer blij de Titan tegemoet te kunnen zien.
Iemand van jullie die er reeds mee gevlogen heeft of in zijn bezit heeft?

Die Mini Titan vliegt natuurlijk 100x beter (is ook pakweg 4x duurder en qualitatief écht beter), dus beschouw het volgende maar meer ter aanvulling...

Maar die Blade SR is eigenlijk helemaal zo gek nog niet;

VKL48V8w78w[/media] - blade cp pro 2 chatworth hill.MOV

Ja, die staart moet je goed afstellen, maar voor wat je er voor betaald vliegt het weldegelijk goed hoor.

Beginners die er mee crashen.. tja, dat doen ze met die Trex 450 ook wel hoor. 9 van de 10 crashes heeft echt niets met de heli zelf te maken, maar alles met de stuurkunsten van de piloot. Zeker bij beginners onderschatten ze het.

Als dan een 'meer ervaren' persoon ze aan een dure Align Trex 450 praat, die ze vervolgens ook op dag 1 de grond in vliegen, zie ik de meerwaarde van de hogere qualiteit niet zo. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Beginners die er mee crashen.. tja, dat doen ze met die Trex 450 ook wel hoor. 9 van de 10 crashes heeft echt niets met de heli zelf te maken, maar alles met de stuurkunsten van de piloot. Zeker bij beginners onderschatten ze het.

Als dan een 'meer ervaren' persoon ze aan een dure Align Trex 450 praat, die ze vervolgens ook op dag 1 de grond in vliegen, zie ik de meerwaarde van de hogere qualiteit niet zo. :p

Wel eens een SR ingevlogen en afgeregeld?? en de stabiliteit vergeleken met een 450?

Deze 2 mensen waar ik het over heb, vliegen beide nu met een 450, en hebben weer plezier in het vliegen... meerwaarde...

Voor de geïnteressseerde (indoor)vlieger. Ik heb er 1 te koop staan:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Back