Eigen akku pack maken, waar haal ik de folie vandaan?

• Topicstarter Topicstarter benjamin2004
  • Startdatum Startdatum
B

benjamin2004

Guest
Ben een akkupack voor een vliegtuig aan maken. Zit nu een 300 mah bij, maar ik wil naar 600/700 mah toe. De akku's krijgen is geen probleem, maar waar haal je die groene/blauwe/gele plastic folie die er om heen zit vandaan? Wat is dat voor spul en zijn er alternatieven voor.

Ook heb ik een akkupack waar deze folie van los gekomen is. Akku's doen het nog prima, will er nieuwe folie omheen.

Kan iemand mij heirvoor tips geven?

Hey Benjamin,
De folie die jij noemt is hetzelfde als krimpkous voor bedrading. Het is een krimpkous dat je bijvoorbeeld per meter koopt en op maat knipt.
Vervolgens met de verf afbrander of iets dergelijks verwarmen en dan krimpt het strak om de accu.
Ook is het te koop in het formaat van 1 cel, hiermee kan je cellen voorzien van een nieuw jasje.

Het is te verkrijgen in de meeste modelbouw zaken, wel is het soms even zoeken naar speciale maten of kleuren. Tevens is het wel eens te krijgen bij electronica zaken.
Dus gewoon even zoeken naar wat winkels in de buurt.

groeten Vip-er

In modelbouwwinkels is speciaal krimpkous voor accu's te koop in diverse kleurtjes. Dit heeft een breedte van 70mm., krimpt zo'n 40 a 50% en past om alle gangbare accutypen.

Heel hartelijk bedankt. We hebben niet echt een modelbouw winkel, maar sinds kort heeft the top1toys hier een techno afdeling (komplete verdieping) met heel veel modelbouwspul. Ga ik daar volgende week wel even kijken.

hallo benjamin

doe ze daar dan de groeten en zeg hun daar in de winkel dat de u2540 haast volledig af is
ik heb die daar namelijk gekocht
laat ze ook ff aan men servo denken of ze daar al iets van hebben gehoord.

en die afdeling die zit er al zeker een paar jaar hoor .

sportieve groeten raf

Denk dat jij en ik in een hele andere plaats wonen. Bij ons is de top1toys compleet verbouwd en pas een maandje weer open. Voorheen was het een top1toys met een babywinkel. Nu is het een top1toys, techno nog wat en babyafdeling.

als je een stukkie oracover over heb gaat het daar ook prima mee alleen wat minder makkelijk dan een krimpkous.
m.v.g Marijn

hallo

ik bedoel de top1toys in bergeijk
dat is net over de grens in lommel limburg

sportieve groeten raf

hallo

ik ben daar eens een paar jaar geleden geweest en toen was de modelbouw nog links onder in de winkel.
dit jaar was de modelbouw boven en was onder in de winkel alleen maar verzorgings produkten en zo
daarom dacht ik dat hij ondertussen wel verbouwd was

sportieve groeten raf

Back