Eigen balancer board

heb vandaag even aan een balencer board gewerkt.
Heb alleen de connectors die ik nodig heb er op gezet zodat er minder kans is dat ik met de main leads een balancer connectie aan raak, waardoor je dus een kortsluiting maakt.

Hij gaat gebruikt worden met de PL8, en ga voor de 2 x 3S voor mijn MIG nog een verloopkabeltje maken die dan weer op de 6S connector past.
rb op het moment geen 2S of 3S, maar als dat gaat gebeuren koop ik wel Hyperions, die passen direct op de 4S connector.

Volgens mij moet het bordje er dan zo uit zien.

full

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan niet zien wat de functie van de nummertjes betekenen.
Ik bedoel de plus en de minnen.
De volgorde van de accuconectoren loopt hier niet consecuent door naar de balancerconector.

Dus heb hier wel mijn twijfels bij!!

gr Richard

Ik ook! Van alle balancerconnectoren verbindt je de laatste pen met pen 9 van de balancer-aansluiting. Kan me niet voorstellen dat dit klopt.

Laatst bewerkt:
Nu heb ik even op de site gekeken van de cell pro adapters.
Waarom heb je deze er niet meteen bij besteld?
12-13 usd

En ik zie op het bedradingsschema van de balancer dat deze lader bij verschillende lipocellen sommige pinnen niet gebruikt, maar overslaat!

Zeer bijzonder.

gr Richard

8s JST-XH zijn er niet, en ik bestel niks meer bij ze, hebt het helemaal gehad met dat bedijf.

8s is op gesplitst in twee pakketen en dus ook 4S connectoren, deze kan dan ook alleen gebruikt worden voor 8s omdat, nergens anders voor. Daarom ook nog een losse 4S connector.

Pin 9 moet altijd aam de laatste cell gezet worden, dit is wat FA gedesigned heeft heb er al eens een vraag over gesteld. Was iets met veiliger ???

Klopt het dat voor de 8S de eerste en laatste pin van de twee connectoren aan elkaar moeten

Bart,

Laatst bewerkt:
Dat de laatste cel en de eerste cel bij een 8 cel lipo aan elkaar moeten kan wel kloppen, maar als je de eerste en het tweede balancerkabeltjes verwisselt heb je een volle sluiting van een 8 cellenpakket.

Het beste zou zijn vanaf pin 5 balancer een koperbaantje naar pin 5 van 8S-1 pin 5 en van deze via een zekering naar pin 1 van 8S-2 pin 1.

Dan gaat de zekering door bij een eventuele verwisseling.

Als je nu toch een adapterprintje wilt maken, waarom dan niet meteen een configuratie voor 2X 3S lipo`s

Met ook een zekering ertussen.

Gr Richard

Het verbinden van pin 5 van 8S1 aan pin 1 van 8S2 is juist. De min van het ene pakket wordt zo verbonden aan de plus van het andere.

Je bent tamelijk zeker van het verbinden van pin 9 aan de laatste pin van elke connector. Toch heb ik het ernstige gevoel dat dit niet klopt...

Laatst bewerkt:
Dat haal ik uit een originele boortje het rode kabeltje gaat naar pin 9 op de balancer connector

full

Weet niet waarom ze de 6S pin7 via de boven kant gedaan hebben, via een 0 ohm weerstand(auto router :o ). Volgens mij is er niet zo'n hele goede designer bezig geweest. De extra door metalliseringen zijn ook niet aangesloten. :confused:

die 3S + 3S gebruik ik niet veel, heb al twee keer sluiting gemaakt met de main plug op het boordje, daarom zo min mogelijk.

Richard:
Kortsluiting kun je volgens mij niet krijgen door de twee 4S connectoren om te draaien. de main laad kabels zijn geïsoleerd ten opzichte van de balanceer connectoren.

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Op het originele bordje zijn de laatste pinnen inderdaad verbonden met pin 7. Vreemd...

Als je twee in serie geschakelde pakketten laadt, dus met twee balanceerconnectoren, dan de twee balanceerkabels nooit verwisselen. Als ook de dikke kabels op de lader zijn aangesloten krijg je vuurwerk.

Back