Eigen Body maken ?

• Topicstarter Topicstarter dave.tijdink
  • Startdatum Startdatum
D

dave.tijdink

Guest
Ik wil een andere kap voor mijn Tl-01, dat is geen probleem maar ik wil een speciale kap die ze niet maken. de bestickering en spuitwerk is geen probleem maar ik wil weten of het mogelijk is om de volgende wagen te maken dmv van kappen.
Het zal moeilijk worden denk ik.

photo3.jpg

Bedankt

Hahaha, noem je dat een body :P

Dan kan je gewoon een 1:10 offroad buggy body nemen van Tamiya; de Baja King. Die past gewoon op een TL-01 chassis, omdat de Baja King op dat chassis gebaseerd is...

tamc0832.jpg

Ik wil eigelijk precies die auto,
of je het nou body noemt of niet je weet toch wat ik bedoel

maar beginnen vanaf een basis is veel eenvoudiger dan compleet zelfbouw,, als je zelfbouw wilt,,,

maak eerst een mal van hout,, je moet dan aan een fles zien te komen zoals bij de lidl maar dan nog is veel groter!

deze trek je om je mal heen en laat je om de mal heen krimpen. zo krijg je een redelijke kap...

wil je het goed doen moet je met vacuum en lexaan werken.. maar dit is echt geen doen zonder de juiste spullen

Ok, dan weet ik dat.

Als ik naar een bedrijf ga waar ze met polyester kappen maken.
Waar ze de kappen van de echte wagen (op de foto) maken, zullen ze daar zoiets doen ?

als je het lieft vraagt ;)

maar ik denk daat het wel mogelijk is
maar opzich is zo'n body zelf maken wel leuk

??? Die Baja King body is toch bijna gelijk aan hetgeen jij wil maken? Met een beetje knippen en plakken en creativiteit heb je zo die body die jij wil...
Beetje de juiste kleuren spuiten, hier en daar extra strippie lexaan en je bent klaar....

als je een mal maakt kun je met glasvezeldoek en polyester / epoxy ook zelf een body maken, hoef je niet te laten doen.

als je een mal maakt kun je met glasvezeldoek en polyester / epoxy ook zelf een body maken, hoef je niet te laten doen.

Hoe staat het er voor Dave?
Al bezig geweest met de mal?

Roger B. zei:

Super breekbaar, zeker niet flexibel.. Je kan beter met de mal naar een bedrijfje stappen die aan vacuumvormen doet ;) Materiaal wordt dan 2mm PET-G helder materiaal, wat veel flexibeler en steviger is :!:
Wil je het alsnog zelf proberen, maak dan zelf een soort vacuumvorm machine die werkt d.m.v een stofzuiger (gebruik zoekfunctie maar eens), en dan als meteriaal 0,5/0,75 mm dik Vikunyl

Back