eigen ontwerp 3d kist 1 meter

robert14

Forum veteraan
hallo allemaal
ik heb nog een 4cc motorke liggen nieuw. ook ben ik al tijden fan van de modeltech magic:
mtmagicdressed002s.JPG

nu ben ik van plan om deze winter ook een ragbakje vergelijkbaar met de magic te gaan bouwen. moet wel een 4cc voor komen (evt met reso) dus de span moet niet al te groot zijn. de magic vliegt prima met ene .40 of .46 met zijn 130cm span. voor de 4c moet ik toch een stuk kleiner gaan zitten dus ik dacht aan rond de 1 meter. hooveren moet nog wel lukken.

nu komt natuurlijk direct de eerste vraag, wat voor profiel zou ik het beste kunnen gebruiken voor zon kist. ik weer dat de magic een erg dik profiel heeft en daardoor bij langzaam vliegen een erg vriendelijk gedrag heeft.

grt robert

[media=youtube]MmfJLcxYrYo[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Robert, waarom zelf een kist ontwerpen? Volgens mij heb je daar geen ervaring mee. Vanwege de kosten? De eerste keer doe je veel dingen fout, dingen overnieuw bouwen, ik geloof niet dat zo'n eerste ontwerp goedkoper gaat zijn dan een bestaand kitje of ergens een tekening scoren (al in mijn archief gekeken?) en die bouwen. Bovendien is de kans groot dat ergens plekken zitten die niet sterk genoeg zijn (breekt dan wel een keer) of dat hij veel te zwaar wordt. Vliegtuigen ontwerpen is een vak apart.

nouja eigen ontwerp is een groot woord.. inprinciepe word het gewoon een magic maar dan een slag kleiner. de magic zelf wordt alleen geleverd als ARF en daar heb ik de centen even niet voor. daarom maar bouwen met de materialen die ik zelf heb liggen. het word zegmaar een verkleinde magic. want de gewone vliegt wel met een 4cc. maar voor het 3d werk is het dan totaal niet geschikt. hooveren gaat wel prima met bv een .46. met een 4cc kan ik dan alleen rondjes vliegen maar daar heb ik dan wel mijn graupner taxi voor (BORING!)

had al het idee om even een mail richting modeltech te doen maar tot op heden nog geen site/mailadres kunnen vinden.

grt

(evt met reso) dus de span moet niet al te groot zijn.

Een resonantiepijp wil je eigenlijk liever niet op een 4cc als je er mee wilt prophangen. Je wilt een mooi lineair gasverloop, en die pijp werkt half als turbo binnen een bepaald toerenbereik.

En het gaat niet om de spanwijdte, maar om het gewicht. :) Voor een 4cc 3D model is het noodzakelijk om zo licht mogelijk te bouwen. Zeker onder de kilo, hoe lichter hoe beter. En het is ook lastig om een goede prop te vinden denk ik. Liefst een wideblade. Goed zoeken bij APC, misschien hebben ze er één. ;)

Zou qua ontwerp ook eens kijken naar de Burrito. Misschien geeft dat wat inspiratie.

Ik heb zelf een Magic, nog niet gebouwd, maar ziet er wel super strak uit,
En voor 109 euro? vond ik niet een hele gekke prijs, even doorsparen en dan gelijk een ARF met nieuwe motor kopen!

mischien een Do-it kopen met motor en servo's voor 125 euro

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
zoals het nu lijkt gaat dit project niet door. ik heb waarschijnlijk een balsacraft limbo dancer gekocht:

Limbo.jpg

pic5.jpg

edit:
op mij 6.5cc draai ik nu een 10*6 of ene 9*7 drie blads. kan ik voor zon kistje dan gewoon naar een 11*5 ofzo gaan?

Laatst bewerkt:
Back