Hoewel we al erg ver gevorderd ben met de bouw van deze hotliner, toch nog maar een fotoverslag van wat er nu allemaal al gebeurt is. Misschien interessant voor de zelfbouwers. (zijn die er nog???
)
Het begon allemaal met een Atlantis-rompje op een rommelmarkt gevonden. Voor de mensen die de Atlantis niet meer kennen:
Dit is een elektrozwever die hobbyin vroeger verkocht en ontworpen had. Dit model had een ribbenbouw vleugel, en de Atlantis 2 had rolroeren.
Ik wilde altijd nog een hotliner zelf maken, daar was nu de kans voor aangebroken. Vleugels kan ik namelijk wel snijden, maar een rompje is wat moeilijker te maken. Vandaar dus dat een los rompje altijd in de smaak valt
Voor een echte hotliner is het rompje helaas veel te dik. Echter wel makkelijk apparatuur inbouwen natuurlijk. Omdat de staartlengte vast ligt, wilde ik ook de span in de buurt houden van 2meter. Maar omdat het een snel moet worden is het iets kleiner geworden. De schuimdelen zijn 1600mm, maar daar komt nog een paar cm balsa tips bij.
profiel is Mh43, met 2gr tipverdraaiing.
Hieronder dan de foto's.
Beplanken van de schuimkernen. De neus en achterlijst krijgen een carbon mat. En de de wortel en tip krijgen nog een extra glasmat over de hele koorde. Daar helaas geen foto's van.
Eentje grof geschuurd, de andere net droog:
Detail:
Het rompje:
De motor: (kontronik Fun-500-27, met 5.2:1 gearbox)
Voor en achterlijst erop lijmen:
massieve balsa tip erop geplakt:
Mini hoofdligger, om de verzwakking van het servoluik wat te compenseren:
En nu weer een lange break, het stabilo is gemaakt. Gewoon uit 5mm balsa. Geen composiet materialen gebruikt.
Daarnaast is alles gefolied. Ook niet echt spannend, maar stiekem wel tijdrovend. (en bovendien niet leuk.... :roll:
)
Flightpower EVO-25 3700mAh 5s.
Zover is het model nu.
2 digitale vleugelservo's zijn ingebouwd(HS-5125MG).
Motor ingebouwd. (kontronik Fun-500-27, met 5.2:1 gearbox).
To do-list:
Nu nog een hoogteroerservo inbouwen.(ik denk hs-81MG)
Hxt 120A ESC inbouwen(in besteld
)
cockpitkap zoeken.
ontvanger inbouwen.
ailerons aansturen.

Het begon allemaal met een Atlantis-rompje op een rommelmarkt gevonden. Voor de mensen die de Atlantis niet meer kennen:
Dit is een elektrozwever die hobbyin vroeger verkocht en ontworpen had. Dit model had een ribbenbouw vleugel, en de Atlantis 2 had rolroeren.
Ik wilde altijd nog een hotliner zelf maken, daar was nu de kans voor aangebroken. Vleugels kan ik namelijk wel snijden, maar een rompje is wat moeilijker te maken. Vandaar dus dat een los rompje altijd in de smaak valt

Voor een echte hotliner is het rompje helaas veel te dik. Echter wel makkelijk apparatuur inbouwen natuurlijk. Omdat de staartlengte vast ligt, wilde ik ook de span in de buurt houden van 2meter. Maar omdat het een snel moet worden is het iets kleiner geworden. De schuimdelen zijn 1600mm, maar daar komt nog een paar cm balsa tips bij.
profiel is Mh43, met 2gr tipverdraaiing.
Hieronder dan de foto's.
Beplanken van de schuimkernen. De neus en achterlijst krijgen een carbon mat. En de de wortel en tip krijgen nog een extra glasmat over de hele koorde. Daar helaas geen foto's van.

Eentje grof geschuurd, de andere net droog:

Detail:

Het rompje:

De motor: (kontronik Fun-500-27, met 5.2:1 gearbox)

Voor en achterlijst erop lijmen:

massieve balsa tip erop geplakt:

Mini hoofdligger, om de verzwakking van het servoluik wat te compenseren:

En nu weer een lange break, het stabilo is gemaakt. Gewoon uit 5mm balsa. Geen composiet materialen gebruikt.
Daarnaast is alles gefolied. Ook niet echt spannend, maar stiekem wel tijdrovend. (en bovendien niet leuk.... :roll:

Flightpower EVO-25 3700mAh 5s.

Zover is het model nu.
2 digitale vleugelservo's zijn ingebouwd(HS-5125MG).
Motor ingebouwd. (kontronik Fun-500-27, met 5.2:1 gearbox).
To do-list:

Nu nog een hoogteroerservo inbouwen.(ik denk hs-81MG)
Hxt 120A ESC inbouwen(in besteld

cockpitkap zoeken.
ontvanger inbouwen.
ailerons aansturen.