eigen ontwerp speedboot

een paar jaar geleden begonnen met deze boot en had nu weer zin om er mee verder te gaan.
hier wat foto`s.

normal_IMG_0034%7E0.jpg

de boot is 120 x 40x13 cm
normal_IMG_0035%7E0.jpg

er staat een 22cc zenoa in.
normal_IMG_0033%7E0.jpg

de aandrijving heb ik zelf gemaakt en is alle kanten op te verstelen .
de hoogte versteling gaat door middel van een servo.
normal_IMG_0038.jpg

nu weer eens kijken wat er nog moet gebeuren.

Ik moet de bodem waterdicht maken met polyester,heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen zonder dat er teveel luchtbellen of schuurwerk aan te pas komt ?

Moet de binnenkant ook bedekt worden met polyester of kan dit gewoon met een waterafstotende verf geschilderd worden ?

ik zou geen polyester gebruiken, maar epoxy, dit werkt mooier en blijft klein beetje 'flexibel' waardoor je minder snel scheurtje krijgt.

De binnenkant kan je gewoon insmeren met epoxy zonder weefsel. Voor verf zou ik niet gaan, dit omdat je hierop niet meer iets vast kan zetten met epoxy zonder eerst de boel kaal te schuren (niks zo erg als een binnenkant van de romp schuren :lol: )

Ziet er verder erg goed uit, zeker de aandrijving! echt top!

jurriaan

zo de binnen kant staat al in de epoxy.
morgen nog 1 laag je en dan is dat klaar en kan ik aan de buiten kant gaan beginnen.

Ziet er allemaal heel piekfijn uit. Ik zal dit draadje blijven volgen!

Keep up the good work!

normal_IMG_0039.jpg

wat foto`s van de bodem.
de bodem is niet meer zo mooi strak als een paar jaar geleden .
er zit een lichte holling in de bodem van + - 1,5 mm.

normal_IMG_0041.jpg

is het slim ok dat met plamuur nog recht te trekken?????

Leuk project!
In antwoord op je vraag; een holte of bult (hook of rocker zoals ze worden genoemd) zijn soms in het model opgenomen bij het ontwerp. Indien het niet de bedoeling is (vanwege de trim om de dwarsas), is een één mm rocker of hook al funest voor het vaargedrag en zorgt het voor een "on"trimbare romp. Onderzijde volledig recht maken dus. Plamuren kan, evt ook nog afwerken met een matje. Het zal niet de eerste keer zijn dat plamuur eraf komt.
Succes met de bouw
Marc

Hoi,

Heel toffe boot, echt waar klasse man. Heb je daarvan bouwplannen of tekeningen liggen of vanwaar heb je ze gehaald? :D Ben echt weg van dit ontwerp. :oops:

Maniac

normal_IMG_0048.jpg

het dek zit er nu op.

normal_IMG_0047%7E0.jpg

zo als je ziet heb ik het dek met een nietpistool er op vast geschoten.
dit werkt snel en doeltreffend.
normal_IMG_0050.jpg

normal_IMG_0051.jpg

de volgen de stap is de bodem in de epoxy zetten en bekleden mat glasvezel.

normal_IMG_0055%7E0.jpg

normal_IMG_0056%7E0.jpg

normal_IMG_0057%7E0.jpg

de bodem en zij kanten staan nu in de epoxy en en het doek zit er strak op.
ik zag er tegen op maar het viel me 100% mee.

normal_IMG_0058.jpg

de boot zit nu kompleet in de epoxy en hard nog wat uit in de zon
normal_IMG_0059.jpg

normal_IMG_0060.jpg

als de boot goed droog is kan ik gaan schuren en daar na met spuitplamuur het geheel strak trekken.

lijkt wel een beetje op een crackerbox met wildthing kruising :wink:

ga zo door

Groeten Gerjan

lijkt wel een beetje op een crackerbox met wildthing kruising

ik ben begonnen op een plaat mdf en daar heb ik het model op uit getekend en dom weg op het gevoel ontworpen.
eerst een zij aanzicht en daar na een boven aanzicht.
daar na de heck een vorm gegeven ook weer op het gevoel en zo de rest van de spanten in gemeten.
overregens heb ik totaal geen verstand van boten maar iets zij me dat het wel goed zat.
en zo niet dan ben ik mooi van de straat geweest.

Back