eigen zeilboot maken

hallo,
ik rij veel met auto's en het lijkt me leuk om ook een zeilbootje te maken.
ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan niks vinden.

wat voorn boot heb ik nog niet ingedachten maar denk iets aan een zeilboot met 2 zeilen en ong. 50cm.

weet iemand precies wat ik nodig heb zoals: welke hout? en welke lijm? en evt. lak enz...

mvg rick

wat dacht om zelf iets van een micro magic te maken. Op http://www.micromagic.nl staan interessante dingen. Ik zou ook bij de links kijken. Staan ook handige dingen.
Je kan ook zelf iets maken. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een zelf ontworpen trimaran...

misschien word het wel een optimist(die is voor de eerste keer volgens mij niet zo heel moeiklijk te maken) maar wat voorn hout gebruiken jullie? en om hem evt. in te smeren, zodat hij water dicht is?

hallo rickky

ik zag dat je een zeilboot wou maken,
en dan mischien wel een optimist.
zelf heb ik ook een piraatje gemaakt (bijna het zelfde als een optimist)
ik heb zelf een heleboel informatie en ideeen op gedaan op deze site

Optimist-model.myweb.nl

aleen kan dit weleens een beetje mooilijk zijn om mee te beginen (als je geen bouwpaket koop )
Ik heb mijn piraatje gewoon een beetje simpeler gemaakt, en een beetje fantasie gebruiken
ook zit er in het piraatje geen oficele bestuuring maar gewoon van een bestuurbare auto,
En daar een servo (voor het roer) en een motor met vertraging voor het zeil ingebouwd
en dit werkt perfect

ik denkt dat dit net iets voor jou is

hier foto's van mijn piraatje

dfadfajj4.jpg

pict0007ls5.jpg

pict0009fi2.jpg

pict0008tw6.jpg

Back