Eigenbouw Rapster

Zo, ook hier eens een berichtje posten.

Na een tijdje met mijn Wonder XXS gevlogen te hebben werd het tijd voor iets snellers.

En liet Theo (Coenen) nu net bezig zijn met een paar rapstertjes in elkaar te zetten (toch handig he). Dus als hij toch bezig was doe mij er dan ook maar een. Zo gezegd zo gedaan. Alleen nog afbouwen dus. Laatste dingen passen en meten, wat bijschafen, lijmen, coveren en inbouwen. Dus de bouwcredits zijn niet voor mij. Ik kreeg een ARTC.

Hij is gecoverd in een speciale outfit op verzoek van mijn vriendin: fluor roze met retro blokjes. En boyboyboy, op de foto zie je het niet zo maar in de zon is het fel :).

Setup:
Dymond 2040 (180W) inrunner.
HC SS 30 regelaar
2x HXT 9 gram servo's
3s 1000mah lipo
4,7x4,7 prop

Foto's:
P23-08-09_1816.jpg

P23-08-09_181601.jpg

P23-08-09_1817.jpg

P23-08-09_1818.jpg

P23-08-09_181802.jpg

Gister de maiden gehad. Origineel met een HC 2700Kv motortje met 4,7x4,7 prop. Was teveel van het goede, dus alles veel te heet en het einde van een 2,5 jaar oude lipo (oeps).

Hij gaat hard, is goed te zien en heel wat anders als de wonder, toll!

Heb vroeger ook zoiets gehad, alleen ZONDER stabilo en met toen een 480 HS van Jamara op . Als accu toen 8 KAN 1050 mAH celletjes, met 4,7 x 4,7 APC propje

Ging ook behoorlijk snel :rolleyes:

full

Die felle kleurtjes doen het hem HELEMAAL , zeker het pink >>> MOOI.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Grappig dingetje :). Zie je niet meer tegenwoordig. Leuk tussen al die standaard racers in.

En ja felle kleurtjes zie je heel goed. Wondertje is Paars met roze en oranje (allen fel), zie je goed wat waar is. En dat roze is niet te missen zelf niet voor een blinde mol :p.

Groet!

PS: Je vliegende schijf fladderd nog steeds vrolijk rond. Reparatie gehad na een stil vallende os40fp, nu zit er een Irvine 40 op met 10x6 prop, dat gaat behoorlijk rap :). Maakt nog steeds veel plezier, voroal met wat wind :)

Hoi ik post hier even de link.
Aanegzien het bouwdraadje in fotoalbum staat.
Vraag me af waarop het niet gewoon bij pylon racen of bouwverslagen geplaatst word?????
rapster-400-a

Zonde als het verloren gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is de vraag Marcel ;).

Hoe was de vergadering vanochtend? Dom dat ik er niet was, waren bij vrienden in Aachen, was ergergerg laat geworden dus maar blijven slapen dus vergadering gemist. Stond wel op de planning maar je wilt ook geen partypoeper zijn he.

Nog wat speciaals? Anders hoor ik het wel, wil het draadje niet vervuilen. PS, je zonnebril krijg je nog terug, laat even weten als je vliegen gaat neem ik hem mee. Sorry voor het niet teruggeven vandaag.

Nog wat speciaals? Anders hoor ik het wel, wil het draadje niet vervuilen. PS, je zonnebril krijg je nog terug, laat even weten als je vliegen gaat neem ik hem mee. Sorry voor het niet teruggeven vandaag.

is aardig aan het lukken toch ;)

graag ontopic heren.

Helaas bestaan er geen tekeningen van mijn Rapster. Het is ook niet mogelijk om het gebruikte profiel op papier te zetten............

Als je interesse hebt kan ik eventueel wel een vleugel, de rompzijkanten, het stabilo en het kielvlak maken.

Maar mijn wedstrijdkisten hebben nu even voorrang.

Wil je iets bouwen wat erop lijkt, dan zoek eens op speedster of de PR2 van Paul Ravensburg. Daarvan zijn tekeningen te vinden op het internet.

Back