Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ja, specs eigenlijk gelijk aan de 91fx-h, grotere koelkop, andere cranc, beter gebalanceerd als de fx
loopt wat stiller en mooier, maar als budget een issue is, is de 91 fx net zo goed.
is budget geen issue, kijk dan eens naar de cspec PS met pomp erop, als iets goed en mooi zal draaien is het dat wel.
Als je in het verhaal van Gerard FX vervangt door SX dat klopt het allemaal wel, slip of the pen. Alhoewel het prijs verschil niet zo groot is volgens mij.
De specificaties van de OS 91FX-HGL, alleen geleverd door Graupner met 8mm As en Grote ronde koelkop, en SX verschillen toch wel iets. Iets minder vermogen, maar voora bij een lager toerental. Dit verschil wordt veroorzaakt door een andere timing van de in- en uitlaatpoorten.
De C-spec verschilt tov de standaard SX vooral in een betere balanceering en andere carburateur en misschien een lagere compressie. Het eerste zit hem in een lichtere zuiger en drijfstang en gewijzigde krukas.
Laatst heb ik in mijn NT een FX vervangen door een C-Spec, het hoogtoerige karakter was toen goed te merken. Ook leek de motor mooier rond te lopen. Het verschil in vermogen is niet echt te merken, maar wel wanneer het vermogen geleverd wordt. 1350 toeren gaat niet meer zo lekker als eerst maar hogere toerentallen 1900 lijken nu beter te gaan. Je kunt met het maximaal vermogen toerental wat spelen door de lengte van de resonantie uitlaat. Een volgende test is een lichtere overbrenging.
Mijn C-spec heeft afgelopen weekend voor het eerst gedraaid (2 tankjes ongeveer) en hij liep gelijk al heel mooi,en met de Musclepipe II erop vind ik hem nog vrij stil ook.
Alleen m'n starter is er wat minder blij mee... :roll:
Gewoon inbouwen en de eerste tankjes wat vetter zetten, en nog niet vol belasten. Daarna langzaam naar het ideale afzetting toe werken. Redelijke indicatie is de temperatuur van de motor.
kan ook maar is beslist niet noodzakelijk, op de meeste helis zit toch een fan en koeltunnel op om de motor te koelen.
zo lang ie niet heet loopt is er nis aan de hand.
paar tankjes rijk inhooveren en dan langzaam naar goede afstelling brengen, daarbij de temperatuur goed in de gaten houden door regelmatig even op de backplate te voelen.