Eindafwerking Carbondelen

BYM

Forum veteraan
Ik had even een vraagje aangaande mijn Xray T2008, de carbon bodemplaat, topdeck en dergelijke zijn niet nabehandeld met secondelijm.

Dus moet dat nog gedaan worden, echter ...

In welke volgorde, eerst schuren en dan lijmen met CA lijm, of eerst lijmen en dan schuren?

En met welke korrel schuurpapier doet men dat?

En doe je dat op alle groffe cq ruwe gedeeltes zoals ook de uitsparingen voor de motor en accu's, of enkel aan de buitenkanten?

In dit artikel: F104X Build staat ook een mooie werkwijze (staat aan het begin en ergens halverwege) Hij gaat wel erg ver hoor in de afwerking!

Ik schuur koolstof vrijwel altijd met waterproof schuurpapier en water om stof te verminderen. Koolstof fijnstof is echt rommel. Gebruik bij voorkeur handschoenen, een shirt met lange mouwen en een stofmasker.

Ik schuur het met waterproof schuurpapier p600 gewoon onder de kraan. Heb je ook geen masker etc nodig. Je hoeft het chassis niet helemaal rond te schuren. Gewoon de kantjes wat afvlakken en secondelijm erop doen. Is goed genoeg.

Het water gaat ook een beetje in het carbon zitten dus eerst goed laten drogen voordat je de randen gaat behandelen met secondelijm anders krijg je een witte waas.

Ah mooi, heb nog een scalpel liggen ga daar eerst ff op expirimenteren, wat het effect wordt en wat ik mooier vindt, dan kan ik dat daarna op mn Xray toepassen.

Heb alle carbon delen al gesepareerd dus kan in een moeite door :)

Thanks guys!

Back