Hallo,
Beste lezers van "Schaalhelicopters". Het heeft effe geduurd, maar ik heb vandaag eindelijk de tijd ervoor genomen om mijn draadje te plaatsen op dit forum, zodat jullie ook mijn project kunnen mee volgen.
Al enige tijd ben ik bezig met het restaureren en kleur geven aan mijn Thunder Tiger Ecureuil AS355N romp. Na een klein ongelukje door een stuurfout heb ik een deel van mijn staart beschadigd. Nadat ik deze heb herteld met glasmat en epoxy heb ik de romp bij dit deel geschuurd en weer netjes glad gemaakt om opnieuw te spuiten. Ik heb toen een aantal spuitbedrijven benaderd met de vraag of ze de originele kleur van Thunder Tiger voor mij konden maken. Ik kreeg telkens het antwoord dat ze de kleur wel kunnen scannen, maar dat je toch wat kleurverschil blijft zien als je maar 1 gedeelte van de romp gaat spuiten. Hierdoor heb ik toen besloten om maar de hele romp te gaan schuren en daar maar een ander kleur op te gaan spuiten.
Ik kwam tot het idee om er een eigen KLPD versie van te gaan maken. Dus gewoon eigen creatie te gaan gebruiken i.p.v. de Ecureuil van de KLPD te gaan na maken.
Ik ging te gehaast werken om de romp weer om het mechaniek te hebben om ermee te kunnen vliegen, waardoor ik tijdens het spuiten van de politie stripings telkens weer zat te knoeien met verf. Daardoor was ik steeds bezig met opnieuw schuren en spuiten. Ook gebruikte ik geen goede maskingtape.
Hier het steeds resulterende resultaat van te gehaast werken:
Dankzij het volgen van Roy (RBRCH) zijn Ecureuil 350 project, ben ik met hem in kontakt gekomen en zodoende via PB verschillende tips van hem mee gekregen. Enkele van deze tips zijn;
-het maken van klinknagels
-afplakken en spuitwerk
-welke korrel te gebruiken bij het schuren etc.
Het aller belangrijkste tip die ik van hem heb meegekregen is; om vooral de tijd ervoor te nemen, het vliegen komt toch wel....
Zodoende ben ik helemaal opnieuw begonnen met het schuren, opnieuw in de primer en klinknagels maken met het injectiespuit en houtlijm methode. Ik weet op het moment niet of ik door ga met mijn KLPD creatie of dat ik gewoon een schaal op schaal van een echte Ecureuil AS355N ga maken.
Ik ben via deze link aan het kijken of er wat leuke modellen zijn: Photo Search Results | Airliners.net Dus ben nog effe aan het nadenken van wat ik zal doen.
In middels zit de romp nu opnieuw in de primer en moet ik nog een keuze in kleur gaan maken.
Hier volgen dan nu de foto's van waar ik tot nu toe ben met mijn project. Hoor graag jullie meningen en reacties met het volgen van mijn draadje.
* Voorkap in de primer, klinknagels gemaakt en weer in de primer...
* Glad geschuurd en klaar om klinknageles aan te gaan brengen...
* Begint vorm te krijgen....
* Ik ben er tevreden mee...
Wat vinden jullie ervan? Zijn er nog suggesties en of tips die ik kan opvolgen?
Beste lezers van "Schaalhelicopters". Het heeft effe geduurd, maar ik heb vandaag eindelijk de tijd ervoor genomen om mijn draadje te plaatsen op dit forum, zodat jullie ook mijn project kunnen mee volgen.
Al enige tijd ben ik bezig met het restaureren en kleur geven aan mijn Thunder Tiger Ecureuil AS355N romp. Na een klein ongelukje door een stuurfout heb ik een deel van mijn staart beschadigd. Nadat ik deze heb herteld met glasmat en epoxy heb ik de romp bij dit deel geschuurd en weer netjes glad gemaakt om opnieuw te spuiten. Ik heb toen een aantal spuitbedrijven benaderd met de vraag of ze de originele kleur van Thunder Tiger voor mij konden maken. Ik kreeg telkens het antwoord dat ze de kleur wel kunnen scannen, maar dat je toch wat kleurverschil blijft zien als je maar 1 gedeelte van de romp gaat spuiten. Hierdoor heb ik toen besloten om maar de hele romp te gaan schuren en daar maar een ander kleur op te gaan spuiten.
Ik kwam tot het idee om er een eigen KLPD versie van te gaan maken. Dus gewoon eigen creatie te gaan gebruiken i.p.v. de Ecureuil van de KLPD te gaan na maken.
Ik ging te gehaast werken om de romp weer om het mechaniek te hebben om ermee te kunnen vliegen, waardoor ik tijdens het spuiten van de politie stripings telkens weer zat te knoeien met verf. Daardoor was ik steeds bezig met opnieuw schuren en spuiten. Ook gebruikte ik geen goede maskingtape.
Hier het steeds resulterende resultaat van te gehaast werken:
Dankzij het volgen van Roy (RBRCH) zijn Ecureuil 350 project, ben ik met hem in kontakt gekomen en zodoende via PB verschillende tips van hem mee gekregen. Enkele van deze tips zijn;
-het maken van klinknagels
-afplakken en spuitwerk
-welke korrel te gebruiken bij het schuren etc.
Het aller belangrijkste tip die ik van hem heb meegekregen is; om vooral de tijd ervoor te nemen, het vliegen komt toch wel....
Zodoende ben ik helemaal opnieuw begonnen met het schuren, opnieuw in de primer en klinknagels maken met het injectiespuit en houtlijm methode. Ik weet op het moment niet of ik door ga met mijn KLPD creatie of dat ik gewoon een schaal op schaal van een echte Ecureuil AS355N ga maken.
Ik ben via deze link aan het kijken of er wat leuke modellen zijn: Photo Search Results | Airliners.net Dus ben nog effe aan het nadenken van wat ik zal doen.
In middels zit de romp nu opnieuw in de primer en moet ik nog een keuze in kleur gaan maken.
Hier volgen dan nu de foto's van waar ik tot nu toe ben met mijn project. Hoor graag jullie meningen en reacties met het volgen van mijn draadje.
* Voorkap in de primer, klinknagels gemaakt en weer in de primer...
* Glad geschuurd en klaar om klinknageles aan te gaan brengen...
* Begint vorm te krijgen....
* Ik ben er tevreden mee...
Wat vinden jullie ervan? Zijn er nog suggesties en of tips die ik kan opvolgen?
Laatst bewerkt door een moderator: