Eindelijk begonnen! bristol bay als beginnersbootje

Vandaag de Bristol Bay gekocht om eindelijk mijn begin te maken in de scheepsmodelbouw.

Leuk beginnersbootje! Makkelijk en snel in elkaar te zetten!

Helaas heeft Toemen modelbouw in Den Bosch een foutje gemaakt.
Om een of andere reden zaten de ontvanger en zender niet in de doos.. Deze worden opgestuurd en die hoop ik zaterdag of maandag te ontvangen. Dan efkes installeren en de schroefas smeren. Iemand enig idee hoe ik het smeren voor elkaar krijg?

Nu op zoek naar leuke accessoires om de boot wat persoonlijker te maken.
Waar kan ik accessoires vinden (schaal 1:28) of welke veel voorkomende schaal past mooi bij deze maat als alternatief?

Tevens ook nog een mooi transportkistje maken en dan ben ik klaar om te varen!

Dank je wel Edwin de B. (Vaargroep de Kempen) voor je advies en tips.
Wanneer ik op TerSpegelt ben kom ik hem even aan je showen!

Helaas kan ik via mijn mobiel geen foto's plaatsen. Deze probeer ik later toe te voegen!

Slimme keuze!
Ik heb ooit de draad weer opgepakt met de B25 van Robbe, ook een leuke vissersboot om voor mij weer mee te beginnen:

frieda-600.jpg

Deze is niet van mij hoor, die van mij staat in een vitrine bij een kennis van mij waarvoor ik het gebouwd heb.

Modelshop Flevoland, Quartel leveren diverse accessoires waarmee je de boot kunt opleuken.
Succes en plezier met bouwen!

Slimme keuze!
Ik heb ooit de draad weer opgepakt met de B25 van Robbe, ook een leuke vissersboot om voor mij weer mee te beginnen:

frieda-600.jpg

Deze is niet van mij hoor, die van mij staat in een vitrine bij een kennis van mij waarvoor ik het gebouwd heb.

Modelshop Flevoland, Quartel leveren diverse accessoires waarmee je de boot kunt opleuken.
Succes en plezier met bouwen!

Wat een vet bootje! Dat wordt mijn volgende! De mijne was al voor 95% klaar. Hoe zit dat met de B25?

Die staat in een vitrine van een kennis van mij, ik heb het voor hem destijds gebouwd.
Ik zal even wat foto's proberen op te zoeken.

Veel plezier met je boot, hopelijk mogen we hem ook bij ons op de steiger aanschouwen.
Jammer dat de zender niet in de doos zat, maar als dat opgelost is kan je er mooi mee aan de slag.

Als er geen smeer nippel op de schroefas zit kan je de schroefas even eruit halen, door de koppeling aan de motorkant los te maken en eventueel het roer te demonteren.
Dan kan je wat vet in de koker doen... niet helemaal vol anders wordt het een vette boel in je bootje.
De schroefas er weer inschuiven...hoeud wel wat keukenrol bij het uiteide van de koker om een teveel aan vet op te vangen.
De schroefas weer ver genoeg erin schuiven en de koppeling weer goed vast maken.

Eventueel zou je ook een smeernippel kunnen kopen die je op de schroefas kan zetten, dat scheelt een boel werk.

Kom maar op met de foto's... :)

een kort buisje op de schroefas solderen, voorzichtig doorboren(zonder dat de schroefas erin zit), borgen met bv montagekit,vetspuit met rond uiteind erop en inspuiten maar.

Nou heb ik deze vakantie toch niet kunnen varen met de Bristol Bay, uiteindelijk nog gigantisch veel gezeik en gezeur gehad met die grafwinkel genaamd Toemen Modelbouw en uiteindelijk besloten om dat ding niet mee te nemen om zo een goed humeur te houden!

Toch wilde ik varen tijdens mijn vakantie op TerSpegelt in Eersel en heb nu een oranje Thunder Tiger Avanti OBL Brushless Offshore Deep Vee Powerboat gekocht bij Wouters Modelbouw in Bergeijk! Geweldige winkel!

Geweldig bootje en trekt veel bekijks tijdens het varen van voorbijgangers!

Hallo Mitchel,

Zoiets kun je natuurlijk niet vermelden op dit forum, zonder er tenminste een paar foto's of een filmpje bij te zetten...
Ploaties willen we zien, ploaties!

Groeten, Jan.

Balen dat je slechte ervaringen hebt gekregen zo.... vooral is het belangrijk dat je als beginnende modelbouwer hier niet meteen mee geconfronteerd wordt.
Maar goed ook hier leer je van, zolang je jezelf niet uit het veld laat slaan... :)

Je vervangende boot zal het als vissersschip ook goed doen... sleepnet erachter en gassen maar... haha

Veel vaarplezier gewenst... :D

Als je ze even Google krijg je het vanavond allemaal niet meer gelezen.
Ook ik was ooit een slachtoffer van hun.:(

Back