eindelijk een pop, en wat foto's van mijn zwever.

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Anonymous, 25 apr 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hier is eindelijk mijn pop
    Ook alle instrumenten zitten er nu in.
    En alles bij elkaar 46 cellen motor accu + ontvangger accu's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    start door middel van een ktw en een elastiek.
    daarna alleen met de motor verder.
    Het elastiek is om de zwever snelheid te geven.
    Anders gaat hij op de neus staan als ik de motor aan doe.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Landing wiel uit rem half aan (van het wiel) butterfly open en braces open

    [​IMG]

    Lekker thermieken met vario

    [​IMG]

    Toch wel een groot ding zo
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Gaaf ding. Kan je ook een foto plaatsen van alle cellen die in de kist zitten?

    Groeten Laurens
     
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    PRACHTIG!!!!!!!!!!!!!! GROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT!!!!!!!!!!!!!!!! MOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIII!!!!!!! :worship:

    Groetjes,
    Droopy
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Het is ondertussen wel weer veranderd en het moet nog verder veranderen.
    Dit zijn nog 30 cellen vliegaccu nu 32 cellen en de 10 groene cellen zijn naar achteren verhuisd en de 4 cellen voor mijn multiswitch zitten hier al verder naar achteren.
    Dit alles is nog niet klaar het moet nog verder naar achteren.
    In verband met het zwaartepunt dit is verder naar voren gekomen met de pop.
    Het zwaarte punt moet nog zo'n 1.5 mm naar achteren.
    De accu hangt in de pur om een klein beetje te veren.
    Want de accu weegt 1 1/2 kilo en bij een eventuele harde landing kan hij een beetje veren.
    Mijn los koppelhaak stuurstang gaat ook nog door de accu heen.
    De vier middelste cellen zijn 3 cellen lang kop aan kont.
    De 9 (nu dus 10)cellen erom heen 2 cellen kop aan kont

    [​IMG]

    En zo zie je er niets meer van.
    Ondertussen zijn dus de metertjes en de stuurknuppel ook aangebracht.

    [​IMG]


    Ik wil nu de snoeren netjes opbossen ik zag pas op het forum dat je dat met een soortkunstof spul kan doen waar je ook stereotoren snoeren mee kan opbossen.
    Ik weet alleen nog niet waar je dat kunt kopen voor servo snoeren.

    [​IMG]


    Hier de motor schacht, Om dat allemaal werkend te krijgen heeft me heel wat hoofdpijn bezorgd
    nu wil ik alleen de romp nog spuiten.
    Er zitten wat beschadigingen op en de naad van het midden zie je lopen
    En van nieuwe stickers voorzien.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik zal er nog even meer detail foto's van opzetten als jullie willen?
     
  6. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    hmm, dat ding bouw je niet op de keukentafel is het niet :D

    wat is nou de vleugel lengte, 6 meter? :| poehh, wat een gevaarte... of moet ik zeggen gevleugelte ;)

    groeten, thomas
     
  7. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    ik keek even trug, en las wat beter, en zag dat de motor eruit klapte, snel post verwijdert.... :oops:
    Erg mooi die zwever.... maar dat doet pijn als er iets mis gaat...

    Groeten,
    Monkey
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Dat ding bouw je niet die koop je :lol:
    er zit bijna geen hout aan.
    Een paar spanten en een servobak.
    De rest is gfk en koolstof de romp de vleugel roeren en stabilo alles.
    De stoel kockpit frame luikjes noem maar op
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hier zit hij in tijdens het transport.
    Ik leg de kist op een karretje achter de auto(tje) :lol:
    Ik rij maar een daihatsu cuore.
    Je lach je slap als ik naar het veld ga. :lol:
    Als ik mij husky ook meeneem die past net in de auto.
    Kan ik er nog maar amper zelf in.
    Het stabilo van mijn husky ligt op het stuur.


    de zwever is trouwens 6 meter

    [​IMG]
     
  10. Jugge

    Jugge Guest

    Heel vette zwever!
    Maar toch een vraagje. Ik zie op de foto's zo 3 accupakketen liggen... waarom heb je dat niet via een soort bec systeem en regelaar allemaal op 1 accu aangesloten? Al ie het maar om gewicht te besparen (hoewel, zal op deze grote niet veel uitmaken :roll:)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Gewicht is bij zo'n zwever niet echt belanrijk.
    Als hij maar niet onder de 12 kilo komt.
    Dan komt hij niet meer tegen de wind in.
    De mijne weegt ongeveer 14 kilo dus een mooi gewicht.
    Een bec kan bij mijn weten niet meer boven de 12 cellen.
    En dan nog maar met 4 servo's.
    Hier zitten er 14 en een regelaar in.
    En ook de vario meter(thermiek pieper) gebruikt stroom
    Je wil het liefst ook alles dubbel uitvoeren.
    Voor de veiligheid
    Dus vandaar 2 ontvangeraccu's en één voor mijn multiswitch.
    Na 2 vluchten moeten ze al weer aan de lader.
    Ik heb nu 2 laders om de boel op het veld op te kunnen laden nodig.
    Je kan met deze zwever niet zeggen ik ga een uurtje vliegen.
    je moet alles eerst opladen.
    Dus je vliegaccu met mijn schulze 636 lader
    De multiswitch accu ook met de 636 lader
    De 2 ontvanger accu's
    Allebei op een apparte uitgang op mijn schulze 330-d lader.
    Dan moet je je zender en de vario nog opladen.
    Alles bij elkaar 32+10+4+8+3= 57 cellen

    Na 4 vluchten begint het voltage van mijn 90 ampere auto accu al aardig te zakken

    Maar alles bij elkaar de moeite waard.
    Ik ben echt blij dat ik van de vrouw (goeie vrouw) toestemming kreeg om hem te kopen :lol:
     
  12. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Ha die ken ik, al niet eerder gezien. Kwam heden ochtend zomaar per mail. Heb geen tijd gehad om tereageren, we stonden op het punt om naar Dortmund te gaan. Een geweldig mooi vliegbeeld, en een mooi pop, zit alleen in een verkeerd model, past ook goed in mijn Lapidar. Vandaag ook zo'n ash gezien in Dortmund, lekker grote bak. En al die cellen ja die heb je wel nodig vandaag zelf nog 60 cellen gekocht voor de aandrijving in de Lapidar.
    battman eas weer blij met mij.

    He Nono de groetjes en vliegse met de ash26e.
    Hoor je nog wel.
    Han.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    He Han komt allemaal goed.
    Jij dus ook weer lekker in de cellen.
    Het gaat steeds meer naar het einde.
    Maar de laatste loodjes wegen zwaar.
    De richtingsroer servo moet ook nog naar achteren vanwege het zwaarte punt.
    Dat komt echt krap wat is nu 1.5 mm?
     
  14. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Prachtige zwever. :worship:
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Dag Nono,

    Prachtig project!
    Vooral de inflight foto is bijzonder mooi.
    Het model zal wel een bijzonder indrukwekkend vliegbeeld hebben.
    Buigen de vleugels mooi tijdens het vliegen?

    Vlieg je al ontspannen met deze schoonheid?

    Groeten,
    Gerben
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ha Gerben ja de vleugels buigen mooi door.
    En als je laag over komt duiken dan hoor een een gefluit waar je kippevel van op je rug krijgt.
    En als je van 150 meter naar beneden komt duiken en laag over komt en weer omhoog trekt,kom je soms weer op 90 a 100 meter terug.

    Zenuwen heb je wel een beetje je heb zoveel functies.
    Maar zonder vliegen heb ik daar ook last van :wink:
    Die je naast je knuppels moet bedienen.
    Maar mijn broer heeft ook zo'n zwever die is echt helemaal op schaal.
    Die sleep ik altijd omhoog met mijn husky.
    Dus ik ben er al een beetje aan gewend.
    Je heb in het begin alleen veel veld nodig.
    Je kan de snelheid moeilijk inschatten met de landing.
    Je moet gewoon af en toe even sturen om je snelheid te voelen.
    als je begrijp wat ik bedoel.
    Je schiet zo over het veld.
    En je motor aandoen vereist even tijd.
    Je moet dat eerst de luiken open zetten, de motor omhoog,
    dan zet ik de motor op halve kracht zodat de prop uitkan klappen,en dan pas volgas.
    Maar doordat de motor boven op de romp staat trekt hij de zwever even iets voor over om snelheid op te bouwen.
    En het zwaarte punt komt 3mm naar voeren als de motor uitgeklapt is.
    Daardoor moet je ook wat sneller vliegen.
    En je merkt het gelijk aan het vlieggedrag als je de luiken open zet.
    Dan moet je wiel weer in rem eraf butterfly uit braces in.
    Maar ondertussen moet je nog wel sturen.
    Je moet bijna met zijn tweeen zijn :wink:
    Maar het vliegbeeld is net echt.
    Ik zal nog even een foto plaatsen van mijn sleep.

    [​IMG]

    totaal gewicht sleper en zwever 26 kilo
     
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    heb je die cellen erin gepurd ?
    krijg je die er nog wel uit als je bv ooit een cel kapot hebt ofzo ?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Gerard je heb helemaal gelijk.
    Uhm het is mijn tweede pakket al, en ze moeten er weer uit, er moeten 2 cellen bij dus 32.
    Ik wist geen andere mogelijkheid.
    Ik heb hier heel lang over nagedacht maar wist geen betere oplossing.
    Warmte is ook een probleem.
    Omdat het 1 klomp accu is, en de pur doet daar ook weer geen goed aan.
    Ik kan al de accu leeg is hem ook niet wisselen.
    dus ik moet wachten tot hij weer vol is.
    Dit heeft ook allemaal te maken met mijn sleepkoppeling die er weer dwars doorheen loopt.
    Dus ook die servo moet ik er weer uitslopen,niet de leukste kant van de hobby maar dat hoort er nu eenmaal bij.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Zo de accu is eruit en er zitten 2 cellen bij.
    Nu er weer in proberen te krijgen.

    [​IMG]

    Bij de onderste foto kan je zien dat je door de 4 middelste cellen heen kan kijken.
    Hier gaat de stuurstang van de sleepkoppeling door.
    [​IMG]

    Het hele blok weegt 1840 gram.
    Vandaar dat ik hem met purschuim vast zet.
    Dan kan hij nog een beetje veren
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Mooi apparaat, prachtig vliegbeeld, indrukwekkende techniek!
    Voorzichtig ermee, en many happy landings!

    Roel
     

Deel Deze Pagina