Aankondiging Eindelijk: Eigen MBF App in IOS en Android!

Discussie in 'MBF Nieuws' gestart door Robert, 9 aug 2016.

1. Edge

Edge

Lid geworden:
    3 sep 2017
    Het ging een tijdje weer goed , maar vanmiddag begon de ellende ook weer bij mij...

2. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Is niet alleen bij het MBF.
    Bij andere Fora hetzelfde probleem...althans indien Tapatalk gerelateerd.

Edge vindt dit leuk.
  3. Olaf Wevers

Olaf Wevers Administrator Moderator team

Lid geworden:
    15 mei 2018
    Ik heb net een nieuwe versie van de tapatalk plugin geinstalleerd. Wellicht dat dit problemen heeft opgelost.

4. Ecstacy

Ecstacy The First Aviators

Lid geworden:
    28 aug 2013
    Dit vervelende Tapatalk wordt steeds erger. :mad:
    Nu krijg ik iedere keer een overlay met meerdere pijltjes en 2 opties: “Open met Tapatalk” (heb ik uiteraard niet eens geïnstalleerd) of “Open met Safari” op het display van mijn smartphone (Apple iPhone met iOS13). Dit is spam van de meest vervelende soort en voor mij reden, het MBF voorlopig niet meer te bezoeken! :bye:

5. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Denk dat dit het bekende topje is..begrijp nu waarom ik sedert enkele dagen rechtstreeks van diverse kanten benadert wordt over niet meer kunnen inloggen..en dan een paar uren later wel weer..en meerdere klachten over wat Ecstacy in de post hierboven omschrijft.

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Die melding heb ik ook op mijn android gehad, doorgaan in browser geklikt en nog niet terug gezien.

7. Edge

Edge

Lid geworden:
    3 sep 2017
    Ik blader nu ook gewoon met de mobiele browser ( edge ).
    Maar de app genoot toch de voorkeur.
    Commentaar plaatsen, fotootje dumpen alles gewoon met één knop.

Het wil ook wel met de browser, maar vanuit de app vind ik het prettiger werken.

8. Ecstacy

Lid geworden:
    28 aug 2013
    Ik gebruik Tapatalk al sinds 10 jaar niet meer en zou het ook nooit weer installeren (dus ook niet de MBF app). Helaas krijg ik sinds enkele dagen naast de Tapatalk “Smart Banner” reclame boven op het scherm ook nog een Tapatalk overlay met beneden een banner en de text “Open this topic on...” en de 2 opties “Tapatalk App” of “Safari”. Ik moet hier een keuze maken omdat dit overlay het forum blokkeert. Maar... als ik de optie “Safari” kies zou Tapatalk mij van nu af aan zonder mijn toestemming tracken! Apple Safari blokkert ter bescherming van de privacy dit cross-site-tracking en staat dus ook geen 3rd party cookies van Tapatalk toe. Met het gevolg dat het spelletje zich iedere keer herhaald als ik een nieuwe pagina of topic probeer te openen. Verschrikkelijk irritant en voor mij niet akzeptabel.

Ik bezoek nu het MBF met gedeactiveerd (Java)Script en ben zo verlost van het vervelende Tapatalk, helaas is hiermee de functionaliteit van het forum beperkt tot het lezen van posts en het plaatsen van platte tekst. Dit heeft voor mij weinig zin, dus ik kom pas terug als het MBF het omstreden Tapatalk plug-in verwijderd.

Links:
    https://www.igorslab.de/warum-wir-tapatalk-nicht-fuers-forum-nutzen-werden-community/

https://www.computerbase.de/forum/t...unterstuetzung-im-computerbase-forum.1761320/

9. Olaf Wevers

Lid geworden:
    15 mei 2018

Dag,

blijkbaar kon ik bij tapatalk beheer weer iets uitzetten, smartbanner control. Dit heb ik nu uitgezet en volgens mij lijkt dat op jou irritatie.

zou je eens willen kijken of er wat veranderd is ?

10. Ecstacy

Lid geworden:
    28 aug 2013
    Olaf, het vervelende overlay krijg ik nu niet meer op mijn iPhone.

Bedankt voor het wijzigen van de Tapatalk configuratie!

11. Olaf Wevers

Lid geworden:
    15 mei 2018
    Mooi, tapatalk veranderd blijkbaar wel eens iets zonder je in te lichten. Ik kon dit uitzetten daar we een betaalde versie hebben anders kon het niet uitgezet worden.

12. Ecstacy

Lid geworden:
    28 aug 2013
    ... zolang dat geaccepteerd wordt zou Tapatalk wel zo doorgaan, blijkbaar hebben ze reclame inkomsten en nieuwe gebruikers hard nodig. :mad:

13. Ecstacy

Lid geworden:
    28 aug 2013
    Mij is opgevallen dat ik sinds kort ook niet meer het stomme Tapatalk “Smart Banner” met reclame voor de Tapatalk (MBF) app boven in het scherm krijg. :thumbsup: Mooi! Hebben jullie nog iets aan de Tapatalk configuratie gewijzigd?

Deel Deze Pagina