Het heeft even geduurd maar eindelijk klaar op de eerste dag van de lente. Spanwijdte 152cm, gewicht 1800gr, motor MB .75. Ooit bedacht om makkelijk te bouwen bleek het door alle eisen die ik onderweg bedacht om koppel en vermogen van de motor in toom te houden toch heel veel werk. Doel was vooral een extreem stijf model te bouwen (zowel romp als vleugels). De rompneus is daarom opgebouwd met een aantal 'doosjes' die in de constructie zijn geïntegreerd. Het vleugelmiddendeel is klassiek opgebouwd, de buitenpanelen zijn styropor ingedekt met 1,5mm balsa. Die buitenpanelen moesten te verwijderen zijn maar de constructieve problemen die dat met zich meebracht heb ik al bouwend nooit op kunnen lossen (en als je eenmaal een aantal keuzes hebt gemaakt zet je niet zo makkelijk weer de zaag er in) dus uiteindelijk is het model niet demontabel. Streefgewicht was 1750gr voor een model wat eigenlijk gewoon de maten van een 10cc stunter heeft. Naar het einde toe werd het dus toch een race om het gewicht binnen de perken te houden. Daarom één set buitenpanelen opnieuw gemaakt (-40gr), van een PET-fles een tank gemaakt (gekrompen om een mal) in plaats van een blikken exemplaar (-23gr), 'remote needle' vervangen door een spraybar/naald direct bij de venturi (-8gr), de scharnieren bijgewerkt (-4gr) en danig op de afwerking bespaard (-60gr). Het vleugelprofiel is van Igor Burger net als de meeste verhoudingen en ook maak ik gebruik van zijn 'logaritmische' besturing waardoor hoogteroeren en flaps bij kleine uitslagen 1:1 bewegen maar naarmate de uitslag toeneemt het hoogteroer verder uitslaat dan de flaps (max uitslag flaps = 28gr, hoogteroer = 38gr). Het vleugelbovenaanzicht is afgeleid van mijn Vector modellen. Motor heeft inmiddels 3 kwartier op de bok kunnen inlopen en is er klaar voor. Het brandstofverbruik valt voor zo'n grote motor erg mee, 65cc/5min. Propellor wordt een 13,5x5,5 drieblad. De lente mag beginnen.