Eindelijk knoop doorgehakt (Bouw KJ66)

Hallo,

Al een paar jaar droom ik van een eigen turbine, ik moet en zal er ooit 1 hebben. Hoe dan ook, of het nu binnen 1 of 10 jaar is. Ben al een paar jaar bezig met kijken naar filmpjes, foto's e n draadjes hier op het forum.

Heb zelf ook al eens een turbine in 3d getekend:
full

full

Maargoed, nu zat ik laatst op ebay een beetje rond te neuzen en kwam een lopende bieding tegen voor ceramische lagers voor een KJ 66. Ik zat te kijken en te twijfelen, maar niet al te lange tijd daarna hakte ik de knoop door. Het moest er maar eens van komen. Binnen 2 weken waren de lagers in huis:
full

full

Alleen denk ik nu dat ik een miskoop heb gedaan. De behuizing van de lager is van gewoon staal... en er zitten veel spaantjes in het lager. Maargoed de spaantjes maken niks uit. lager schoonmaken en opnieuw vetten. Ik zit er wel over in of het nou wel of niet goed is voor een turbine.

Verder heb ik nu zoiets, ik heb de 1ste stap gezet. dus we gaan maar meteen verder. Ben een site tegengekomen: JMPrecision waar ik denk ik een aantal onderdelen ga halen die ik niet zelf kan maken. de rest wil ik of zelf maken of zelf uitbesteden.

Mijn eerste volgend onderdeel zal ik deze of volgende week maken. Namelijk de verbrandingskamer. Ik heb het geluk dat wij op het werk een watersnijmachine hebben staan en nog een aantal ''afval''stukken hebben liggen die ik goed kan gebruiken.

Word vervolgd...

Laatst bewerkt door een moderator:
En net als Jeron, heb ik ook niet veel te zeggen.
Maar ik ga het ook zeker volgen Michael, heb op de club al heel wat verhalen hierover gehoord en dit moet en zal ik volgen!!
Heel veel succes met de bouw/ontwikkeling!

Tim

nee ,die lagers zijn niet goed voor de turbine.
het beste is ceramische van grw .

er zijn er hier op het forum wel die goedkopere hebben ,maar zeker voor de eerste keer ,is dit niet aan te raden.

Mocht je wat willen weten over de bouw , tips onderdelen.
ja kan me altijd mailen.

Succes,

Martin.

Michael,

als je snel bent, heb ik nog een aantal leuke dingen voor je gevonden op ebay:
link

Je moet maar kijken wat je handig lijkt. De branderkamer lijkt me aan de dure kant, maar de losse dingen weer niet.

Inmiddels zie ik dat een aantal dingen al weg zijn. Dit is zijn ebay winkel.

De lagers die je hebt lijken mij niet ceramisch, maar normale. kijk maar eens naar de foto van de ceramische lagers van de ebay verkoper.

zelf ben ik een wren MW54 aan het maken, dus met de KJ kan ik je niet veel helpen. Gelukkig zijn er genoeg anderen ;)

Succes met je bouw

Gr. Rik

(p.s. we wonen niet al te ver uit elkaar zie ik)

Laatst bewerkt:
Ik had dat al gevonden ja, maar ik wil de turbine rustig aan opbouwen. Anders is het meteen zo'n aanslag op je bankrekening he :P. En verder weet ik ook niet of die man te vertrouwen is.

Wie is er trouwens bekend met Welcome to jmprecision.co.uk ? Deze hebben namelijk een aantal onderdelen erg goedkoop.

lagers

nee ,die lagers zijn niet goed voor de turbine.
het beste is ceramische van grw .

er zijn er hier op het forum wel die goedkopere hebben ,maar zeker voor de eerste keer ,is dit niet aan te raden.

Mocht je wat willen weten over de bouw , tips onderdelen.
ja kan me altijd mailen.

Succes,

Martin.

Het beste zijn inderdaad GRW lagers maar voor de eerste run zou ik ze er niet in zetten
Het zou best eens kunnen dat je binnen 1 minuut twee lagers stuk heb en dat is zonde van de 130 euro gebruik maar gewoon goed kopere en ga niet hoger dan 80.000 gaat dat goed kun je altijd GRW in zetten.

IK heb 18 uur gedraaid met lagers van nog geen tien euro stuk wel 118.000 toeren

Ik heb verder geen ervaring met JM Precision maar heb toenertijd wel de lagers hiervan gebruikt voor in mijn Jetcat P80 en dat werkte super.

Toch weer de helft goedkoper dan de GRW`s.

Succes met de bouw en direct een abbootje ;-)

Update!

Maandag middag zit ik lekker op het werk, krijg ik een smsje van thuis. ''Je pakketje is binnen" dus ik wist al genoeg! Thuis aangekomen meteen pakketje opengemaakt en inderdaad, de as + toebehoren en tekeningen die ik van Gert-jan heb gekocht waren aangekomen.

Alles goed bekeken en ziet er goed uit:

full

full

Meteen alles maar eens even voor zover in elkaar gezet, ziet er toch altijd beter uit he! :)

full

full

Vandaag ook op het werk gevraagd of ik deze week zou mogen snijden, dat word dus de beplating voor mijn verbrandingskamer eind deze week!

Ben benieuwd hoe dat gaat lukken.

Groetjes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back