Eindstand NK F5J 2014

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Voor de derde keer op rij is Adrie van Brouwershaven Nederlands Kampioen.

Eindstand_F5J_KNVvL_2014_zps80d403f5.jpg

En de officieuze eindstand met daarin ook alle niet-KNVvL deelnemers:

Eindstand_F5J_2014_1_zpsce57f2b1.jpg

Eindstand_F5J_2014_2_zps2fbf6288.jpg

Felicitaties voor alle deelnemers. Podiumplaatsen zijn fantastisch maar het hele jaar door hebben mensen persoonlijke resultaten gescoord om trots op te zijn. Ik heb er in mijn eerste jaar als wedstrijdleider enorm van genoten te zien hoe jullie met elkaar ontzettend sportief de strijd hebben aangebonden en hoeveel plezier dat opleverde.

Dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt!
Hopelijk tot volgend jaar. En kom vooral ook naar de vliegersvergadering om na te praten en van gedachten te wisselen over hoe we volgend jaar net zo mooi kunnen maken (is niet enkel voor KNVvL-leden, al zou je natuurlijk kunnen overwegen de stap toch maar eens te wagen en lid te worden :-)).

Arjan,

Mooie eindstand ;) en mooie woorden van een top-wedstrijdleider!

Uit jou woorden blijkt precies de spirit die er heerst op de F5J dagen en in de hollandse F5J klasse. Strijden op het moment dat het nodig is, namelijk in de 6 (!) x 10 minuten die je hebt, de regels met gezond verstand en sportieve coulance handhaven, hard optreden als het nodig is bij gevaar en vooral elkaar beter maken door de vriendschappelijke competitie. Lidmaatschap van de Knvvl om deel te mogen nemen is geen verplichting, vind ik gewoon rete-slim : geen drempels opwerpen en enthousiasme voor de klasse zorgen voor groei in diepte en breedte!

In de basis is de F5J een klasse waarin iedereen elkaar in rondes kan verslaan, kijk naar Terence met zijn Pures 2-asser die een 1000 pakt! Een top-piloot met top-materiaal is overall erg moeilijk te verslaan en daarom is Adrie (en de mannen er kort achter) ook de terechte kampioen, proficiat! Mijn waarneming is dat iedereen al snel een paar andere deelnemers in de gaten houd, die wil je dan verslaan en zo leer je in deze wedstrijdvorm veel sneller beter vliegen. En het voordeel van 1 grote groep is dat er bijna altijd iemand is die beter is. Behalve voor Adrie...

Wat een verademing is het ook om te zien dat de hardheid op het (onnodig) handhaven van regels niet aan de orde is (voetjes over een lijn...), je wint er geen wedstrijden door, en als je het al op die manier wint dan is het met een bijsmaakje omdat je het niet in de lucht gewonnen hebt. Zo zou ik nooit willen winnen. Die geest is vertegenwoordigd in Arjan en daarom noemde ik hem al een top-wedstrijdleider. Bij deze nogmaals!

Mooi is ook om te zien dat we het echt met elkaar doen. Laatste ronde gevlogen? De landingsdoelen worden automatisch door een ieder meegenomen! Soepje tussen de middag doet het ook goed en de pot met vrijwillige bijdrage is gevuld. Mooi toch! Holland op zijn breedst zou ik willen zeggen.

Wat ik nog niet gelezen heb is de dank aan de grote hulp Barbara, ze verwerkt de scoringskaarten vlekkeloos en zorgt er daarmee voor dat Arjan toekomt aan zijn taak: wedstrijd leiden in de breedste zin, Barbara bedankt!

Ik hoop oprecht dat we het goede blijven behouden, we de 'regel-hardheid' buiten de deur houden én het gezond verstand voorrang blijven geven. Op naar 2015!

Jacob

Kan me hier helemaal bij aansluiten,als rookie heerlijk genoten dit jaar. Veel progressie gemaakt ,door tips van iedereen!

Nu al weer zin in het nieuwe seizoen

Back