Eindstand NK-F5K 2023

Na drie mooie wedstrijden hebben we de eindstand bepaald voor het NK-F5J 2023. Nederlands kampioen is Peter Zweers geworden. Zilver voor Arno de Blieck en brons voor Karel van Baalen. In de eindstand zijn alleen de KNVvL vliegers opgenomen.
SnipeindstandNKF5J2023.jpg

Dank je hartelijk voor deze uitslag van het NK F5J ( of F5K?) en de felicitaties aan de 4 mannen die alle 3 de wedstrijden hebben gevlogen. Voor Peter helemaal een mooi jaar waarin hij weer heeft bewezen de thermiek goed te kunnen vinden, ook in de Eurotour!

Ik hoop oprecht dat er voor volgend jaar meer wedstrijd-spirit-thermiek gevonden wordt door de huidige organisatoren. In voorgaande jaren waren we gewend om 5, of soms zelfs meer, wedstrijden te organiseren met een totaal deelnemersveld wat het dubbele van de huidige aantallen is geweest met mooie verslagen op een F5J-website waarin alles terug te vinden was. Een frisse wind met nieuwe mensen is altijd goed, maar nu zie ik een omgekeerde ontwikkeling en dat is toch jammer vind ik. In ieder geval bedankt voor het organiseren, een evaluatie op een vliegersvergadering zal zeker op een agenda staan neem ik aan. Wellicht dat daar ideeën uitgewisseld kunnen worden om de aantallen (in wedstrijd en deelnemeraantal) te kunnen verhogen.

Dag Karel,

Je reactie begrijp ik niet en ervaar deze als direct met een negatieve ondertoon, ben ik verplicht om deel te nemen en heb ik geen recht op reactie omdat ik niet heb deel genomen? Mocht je die mening hebben dan zal dit mijn laatste reactie zijn want dan heeft een gesprek aan gaan geen zin.

Ik neem aan dat jij ook graag wilt dat er meer wedstrijden en meer deelnemers zouden zijn met meer deelnemers die ook alle wedstrijden vliegen. Maar zoals ik noteer is dat mijn aanname, de vorige groep mannen had in ieder geval wel dit uitgangspunt om de wedstrijden te organiseren. Ik noteer nu enkel een paar feiten en dan ontvang ik deze korte reactie van je. Deze ervaar ik wel als typerend over hoe ik de overgang van het ene organisatiecomite naar het andere heb ervaren. Dat is dus ook een belangrijke reden waarom voor mij de lol er af was. Mijn reactie is geplaatst vanuit betrokkenheid en omdat ik het jammer vind dat deze mooie klasse niet groeit. Daarnaast spelen er andere zaken waardoor het voor mij qua tijd niet meer mogelijk is om deel te nemen. Sterker nog, ik heb het afgelopen jaar nog geen zender aangeraakt.

Is het niet verstandiger om als organisator de input van de (oud) deelnemers te vragen om te verbeteren en te enthousiasmeren dan een oud-deelnemer beantwoorden in een aanvallende reactie met slechts 4 woorden en 3 vraagtekens?

Laatst bewerkt:
Beste Jacob, bedankt de felicitaties, het was voor mij persoonlijk echt een top jaar. Loon naar werken wat mij betreft.

Wij hebben dit jaar in een prima sfeer en in uitdagende omstandigheden een mooi NK gehad. Het was een top seizoen. Er waren weer deelnemers met hout en ik hoop dat wij de bodem kwa deelnemers gehad hebben.

Je begon goed in je post maar daarna werd het wat mij betreft wat ongepast en lomp. Dan kun je ook een lompe reactie verwachten. Het komt bij mij wat zuur en natrappend over. Misschien zit er oud zeer. Ik kan het natuurlijk ook verkeerd opvatten. Maar zo komt het bij mij over.

Het is onjuist wat je zegt. Vorig jaar, onder de oude organisatie, waren er ook 17 deelnemers op het NK. Geen enkele deelnemer vloog dat jaar alle wedstrijden. Dit jaar waren het zoals je schrijft 4, dat is toch een opwaartse trend ? Van de deelnemers die er dit jaar niet bij waren is bekend waarom ze er niet zijn. Je moet dan denken aan medische problemen, veranderde interesses of te druk met werk en/of privé.

Zoals aangeven in Dalfsen komt er een evaluatie van het seizoen. Om iedereen te bereiken zal dit per mail gaan.

Er zijn genoeg ideeën om zaken te verbeteren en om uit te proberen. Wanneer iedereen een positieve bijdrage levert kan F5J nog wel even mee. Verwacht ook niet dat tijden met 35 deelnemers herleven, maar je weet nooit.

De commissie sportzaken is bezig met een plan van aanpak m.b.t. de subcommissie Electro. Als dat stukje ook weer goed ingericht is zal het vast goed gaan komen in de komende jaren met onze mooie sport/hobby.

Peter,

Dank voor je oprechte en duidelijke reactie. Dit zijn reacties waar je verder mee komt.

Ik kan me voorstellen dat het wellicht lomp overkomt, zo is het niet bedoeld. Het komt vanuit de betrokkenheid voor deze klasse (ondanks mijn niet meer actieve deelname) en ik ben blij om te lezen dat er ontwikkelingen zijn.

Met vriendelijke groet,

Jacob Bos

Back