Ciao, maar nu vanuit nederland... :-(
Het is alweer voorbij.
Aangezien de laatste 2 dagen voor een jurylid aan een stuk doorgaan heb ik niet de tijd gevonden om wat berichtjes te plaatsen, sorry.
Toch wou ik nog afsluiten met een overzicht en reactie op eerdere berichten.
Mijn antwoord over het jureren was niet specifiek voor de schrijver/vrager bedoeld, maar meer in algemene zin. Als dat wel te persoonlijk overkwam, mijn excuses.
Over het Oostenrijkse bericht:
- CPLR heeft inderdaad in de P niet echt gevlogen zoals we dat van hem gewend zijn. En zelfs de semi-finale was mwa,mwa. Maar wat maakt hem dat uit? Helemaal niets, want de finale is een geheel nieuwe wedstrijd en de resultaten uit de voorgaande rondes zijn er niet meer. Het gaat hem dus echt om de laatste dag. Toch denk ik dat hij ondanks zijn "slechte" vliegen (als dat slecht is, hoe zou ik dan vliegen??????

) wel goed geplaatst is. In mijn jurering zat tussen 1 en 2 (CPLR en Carrier) 4 punten! Mag duidelijk zijn dat die aan elkaar gewaagd zijn.
Semi finale:
Mooie vluchten die een voorbode geven wat er in de finale voor niveau komt te zitten. Perfecte omstandigheden alhoewel een beetje heet. Geen wind met 35 graden!
2 x 4 takt (CPLR en Carrier), rest elektro.
Of de echte winnaar ook gewonnen heeft in de semi finale is de vraag, maar eerlijk gezegd maak ik me daar niet zo heel erg sappel over gezien een finale die toch overnieuw begint.
Derk heeft in mijn ronde (als ik het zo mag noemen) de punten behaald die hij verdiende. De vlucht was onder zijn kunnen, maar als je meer dan de helft moet doen met 1 oog (!!) dan valt het wel weer mee. Mug (of iets anders vreemds vliegends UFO??) in oog gekregen.
De tweede vlucht was veel beter, maar nu had hij de pech dat hij als eerste moest. De jury moest nog een standaard vinden heb ik het idee. Soms moet je toch echt nog een beetje geluk hebben naast goed vliegen.
Toch heeft hij een erg goede indruk achter gelaten bij vliegers en juryleden. Over zijn optreden hoeft hij zich echt niet te schamen.
Tevens heeft hij gezien hoe de top vliegt en ook hij kwam tot de conclusie dat er nog een hoop werk te verzetten is!
Finale:
Eigenlijk in 1 woord: Genieten!
Weer was perfect! Heel licht briesje met 35 graden. Voor het eerst moest ik ook deze dag in de middag jureren. Wat was ik blij dat de rest van de week ik in de ochtend zat! Ik weet niet waar er overal zweet uit kan komen, maar op een open veld wordt het erg heet!
Eerste ronde, geen bijzonderheden behalve dat er verschrikkelijk goed gevlogen werd. Met name Carrier liet bij mij een verpletterende indruk achter. Beschorner was op vrijdag beter (we praten nog steeds op details!!).
ROnde 2 (unknown 1) was mooi. Alle vliegers kwamen hier doorheen, sommige perfect waaronder CPLR en Carrier.
Ronde 3 (F09) was zo ongeveer een herhaling van ronde 1 qua niveau, maar de hitte begon wat parten te spelen in concentratie.
Ronde 4 (unknown 2) was het moeilijkste programma. Naar mijn smaak te veel snaps, maar goed...... Nu werden de jongens van de mannen gescheiden! Het is gewoon niet eerlijk dat CPLR dat gewoon vliegt alsof nooit anders!!!! Carrier had een snaprol op 45 graden mis. Koste hem te veel (3 punten). Ja, op dat niveau gaat het dus om zulke details om iets te winnen of verliezen!
Frigeri en Ulsamer behoorden tot de jongens (om in het gezgde te blijven

)
Mayr was verschrikkelijk goed in "control".
CPLR was als laatste in die ronde en dus van het kampioenschap. Mooiere aflsuiter kon je niet krijgen!
Silvestri was op deze dag aanmerkelijk beter dan eerdere dagen. Toernooi vlieger! moet gewoon net als andere in het toernooi komen.
Podium:
1. CPLR
2. Silvestri
3. Beschorner
Mijn mening (dus echt alleen mijn mening!!!!

)
Plaats 1: Terecht
Plaats 2: Kijkende naar alle dagen misschien onterecht. Kijkende naar de finale dag, kan ik er wel mee leven.
Plaats 3: Verrassend. Er zijn meerdere vliegers die 3 konden worden en dat was ook erg close heb ik gehoord. Mayr, Beschorner en Carrier waren kandidaten. Kijkende naar alle dagen denk ik dat Beschorner daar weleens kan horen. Op de finale dag zou ik (op gevoel) toch Carrier de meeste credits geven. Maar Mayr heeft zeker niet minder gevlogen.
BLijkt wel dat dit close was.
En echt, neem van mij aan dat mijn gevoel niet in mijn punten hoeft te blijken. D.w.z. de zitten erg dicht bij elkaar en een verschil van 10 punten kan ik gewoon niet jureren. Ik weet dat ik Carrier drie 10-en heb gegeven en CPLR maar 1. Toch stond CPLR boven in mijn ranking!
Conclusie:
Ik kijk terug op een voor mij perfect verlopen EK. Mooi vliegen en weer samen met oude jury collega's.
Derk kan ook terug kijken op een goed EK wat volgens mij aan zijn verwachtingen voldeed.
Van Hajo en Danny heb ik geen mening gevraagd of gekregen, dus dat kan ik niet vermelden.
Oja, Het protest:
Misschien kan de TM (Dick vdv) er nog wat woorden aan vuil maken, maar het protest is nooit ingediend. Het heeft wel wat mensen wakker gemaakt en dat is denk ik een juiste reactie geweest. Maar dat is echt vnauit mijn oogpunt.
Groeten,
Bob