EK2-0851 lader

• Topicstarter Topicstarter Faaiah
  • Startdatum Startdatum
F

Faaiah

Guest
Hello,

Ik ben redelijk nieuw met de modelbouw, en heb laatst een heli gekocht.
Dus ik beginnen met opladen van de accus (11,1 V, 1800 mAh, 20C), maar na de volgens de handleiding maximale laadtijd van 120 min gaf de lader nog geen signaal dat de accu vol was. Nog een halfuur gewacht en nog geen knipperend groene LED, vervolgens gemeten en nu blijkt dat er rond de 12V over de accu staat (dus nog net onder de 4,2 V max/cel).
Hebben meer mensen dit ervaren met deze accu lader? en zijn er ook goede alternatieven voor deze acculader? heb mn vertrouwen in deze nu (al) verloren..

hoi

meestal zit er bij de lader een adaptor van 12volt.

en dan haal je de 12,6 niet als het om 3 cellen gaat.

groeten hans

Tis misschien ook wel handig om met de laadstroom rekening te houden ;)

De 2~3 cel lader die bij mijn coax Lama zat geeft b.v. maar 750mA , dan duurt het dus wel ff voor je een 1800mah pack vol hebt ....

hoi

meestal zit er bij de lader een adaptor van 12volt.

en dan haal je de 12,6 niet als het om 3 cellen gaat.

groeten hans

Ik heb inderdaad ook een 12V adaptor erbij.
Maar zolang de lader stroom blijft pompen, loopt de spanning erover ook lekker mee omhoog, toch?
Heb nou zelfs 1 accu waar 13,83 V over staat, en volgens de lader LED's is ie nog niet vol (tijd om te stoppen:)).
Het gaat wel om 3 cellen inderdaad.

Ingangsspanning van een lader zegt helemaal niks :!: Mijn Power peak Infinity 3 draait ook op maar 12 volt , maar kan wel tot 30 :!: cellen ni-cd/ni-mh of 12 :!: cellen lipo ;)

Het gaat bij zulke simpele laders als deze van E-sky om de laadstroom , die zal ergens rond de 750mA liggen zoals ik al aangaf..

Met een 1800mah pack ben je dus al gauw 2 tot 2,5 uur bezig met laden , met balanceren mee waarschijnlijk nog wat langer ....

Tis misschien ook wel handig om met de laadstroom rekening te houden ;)

De 2~3 cel lader die bij mijn coax Lama zat geeft b.v. maar 750mA , dan duurt het dus wel ff voor je een 1800mah pack vol hebt ....

Jah, theoretisch zou hij ongeveer 2,25 uur moeten doen over het laden (0.8A output).
Daarom, en omdat de lader zelf nog niet aangaf dat de accu vol was, heb ik hem ook wat langer laten laden dan de max 2uur tijd volgens de handleiding.
maar nu zit ik met een overspannen accu (had ook direct moeten meten ipv. op de lader te vertrouwen:()

12V is nog niet overspannen hoor!

een volle lipo accu van 3 cellen heeft een spanning van 12,6 volt. Als je daar overheen gaat, ben je fout bezig;)

Back